Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
18 юли
2017
 
 

Tesla Model 3 може би ще има силен конкурент в лицето на Volkswagen ID

Германският автомобилен производител ще пусне масов електромобил под $27 000, но през 2020 г.

1970 прочитания, 0 коментара

В началото на юли първият сериен електромобил на Tesla за масовия пазар – Model 3, “слезе“ от производствената линия на компанията. Цената от около $35 000 e по-достъпна за джоба на масовия потребител. Германският автомобилен производител Volkswagen обаче не смята да се предава, като смята да пусне свой масов електромобил, базиран на концептуалния ID на цена около $27 000. Това е заявил шефът на Volkswagen, отговарящ за корпоративната стратегия Томас Седран през немския сайт Automobil Produktion по време на мюнхенското изложение Automobil Forum.

Volkswagen ID. Снимка: Volkswagen UK

Цената изглежда повече от приемлива като се вземе предвид, че тя не включва големите финансови облекчения, които различните държави и щати в САЩ дават за покупката на екологичните автомобили.

Прочетете още: Tesla започва производството на Model 3 през юли

В ценовото съревнование има обаче два важни фактора. Model 3 е първият евтин модел на Tesla, докато Volkswagen произвежда от години различен клас коли, включително по-евтини модели, като има значителен опит в серийното производство. Този опит съчетан със засиления фокус върху автоматизацията „Индустрия 4.0“ е плюс за германския производител.

Концептуалния микробус на VW ID Buzz разполага и с интересен автопилот. Снимка: промоционално видео на VW UK

Концептуалния микробус на VW ID Buzz разполага и с интересен автопилот

Вторият фактор обаче е времето. Новата платформа на Volkswagen е база за редица модификации, включително приличащ на Golf ID електромобил, микробус ID Buzz и кросовър ID Crozz. Но първият сериен автомобил се очаква да излезе от завод на VW чак през 2020 г., а дотогава Tesla ще натрупа (според плановете на Илън Мъск) сериозен опит и в производството, и в обслужването, и в развитието на своя масов електромобил.

 

Акумулаторите

Има един фактор, който съществено влияе върху цената на електромобилите – акумулаторните батерии. В момента цените за литиево-йонните акумулатори са от порядъка на 150 до 200 евро на киловатчас. Томас Седран очаква цената на този компонент да спадне до под 100 евро за киловатчас, а освен това работата и ефективността им да се подобри значително, осигурявайки доста по-голям пробег и по-бързо зареждане.

В това отношение Tesla сякаш също има предимство. Засега разработката на технологии при акумулаторите са „извън контрола“ на немския им конкурент, въпреки че компанията поддържа много стабилни партньорства с други водещи в областта компании.

Tesla, от своя страна, може да разчита на собствени разработки и производствени мощности, включително на огромната фабрика Tesla Gigafactory в Невада, изградена в партньорство с Panasonic. Планираният годишен капацитет на фабриката е 35 гигаватчаса (GWh), а заявената цел е сваляне на цената на акумулаторния пакет с над 30%.

Предстои да видим как компаниите ще успеят да се реализират плановете и да се възползват от своите конкурентни предимства. Едно е ясно, пазарът на електромобили ще се развива с много бурни темпове.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас