Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет на нещата
04 юли
2017
 
 

Отборът от Формула 1 Red Bull Racing използва IoT, за да печели

Данните от IoT сензорите, събирани по време на състезанието, са основата на бъдещия дизайн.

2526 прочитания, 0 коментара

Бързината изглежда проста концепция на пръв поглед. Достатъчно е да се движиш бързо и ще можеш да печелиш състезания, дори в силноконкурентни автомобилни битки като Формула 1. Но за да постигнеш нужното ниво на скоростта, ти трябва комплексна и фина ИТ настройка, твърди ИТ директорът на отбора от F1 Red Bull Racing Мат Кадийо. В частност екипът използва разширено IoT внедряване, за да успее да „изстиска“ максимума от колите, добавя той.

Състезателният болид на  Red Bull Racing. Снимка:  Red Bull Racing

Болидът

Прочетете още: F1 екипът на McLaren – с нов технологичен фокус

Съвсем естествено, всичко започва от състезателната кола. Болидите от F1 са много леки „нисколетящи самолети“, снабдени с двигател с мощност около 600 конски сили, поставен в корпус от фибростъкло и вретеновидно шаси, като общото тегло е под 680 кг. Те могат да развият 160 km/ч са под четири секунди, да завиват в остри завои и предпазват шофьорите дори при сблъсъци при зашеметяващите скорост, достигани по време на състезанията от Формула 1.

Именно затова автомобилите от F1 са „сложни зверове“, като допълнително напрежение се създава между най-добрата работа на колата, постиганата от инженерите, и правилата на състезанието, променяни и налагани от комисарите. Тези правила допускат само толкова конски сили и аеродинамична тяга, горивото не може да надхвърли определено октаново число. Всичко това би трябвало да осигури същността на състезанията, а именно шофьорските умения. Това означава, че автомобилите F1 на Red Bull се усъвършенстват непрекъснато по време на квалификационния етап на всяко състезание, а инженерният екип се приспособява към особеностите на пистата и местните условия.

Кадийо казва, че голяма част от работата на неговия ИТ екип е да се увери, че инженерите разполагат с цялата информация за вземане на подобни решения, като това включва сложна пълнофункционална IoT система.

В колата при тестовете има над 200 сензора (те са по-малко по време на състезания, за да се намали теглото – всеки грам има значение), като те измерват всички показатели – от физическите сили върху колата до температурите и натоварването на двигателя и информация за аеродинамичното съпротивление.

„Това ни позволява да получим ясен поглед какво се случва „под капака“ - какво е „здравословното състояние“ на колата, да разберем силите, да видим навреме кои части прегряват, или да видим аеродинамично какво се случва и дали нашите прогнози от изчислената динамика на флуидите и тестовете във въздушния тунел са наистина онова, което се случва и в реалния свят“, добавя той.

В колата има устройство, което събира информацията от всички възможни сензори, като данните се прехвърлят безжично чрез патентовата услуга, която криптира информацията и я праща до екипа в бокса на Red Bull. McLaren Advanced Technology е единият от доставчиците, който предоставя поточната услуга, като те работят и с други, макар че Кадийо отказа да навлезе в повече детайли за споразуменията на компанията.

 

Състезанието

Екипът може да види „тонове“ телеметрични данни в реално време от пистата, разкриващи дали има проблем с надеждността, като уведоми и пилотът, че трябва да „компенсира“ с каране този проблем. Конфигурацията на колата не може да бъде променяна, след като отборът е преминал успешно квалификационния етап, така че фините донастройки трябва да се направят преди това.

Това означава, че екипът не прави тежки изчислителни процедури на самата писта. Вместо това чрез MPLS връзка и виртуализиращият софтуер на Citrix XenDesktop тази задача се извършва в центъра за данни на Red Bull във Великобритания.

„Много от тези приложения и визуално представяне на данните изискват интензивна графична обработка, има и някои затруднения с времезакъснението, но Citrix ни дава възможност да събираме това графично съдържание, хоствано в системите до пистата, и да стартира приложенията в отдалечения оперативен център във Великобритания“, обяснява Кадийо.

Това означава, че само 60 от общо 700 служители на Red Bull трябва да пътуват с отбора – главно инженери и механици, а повечето от останалите са във Великобритания, работейки върху сложни CAD системи, изчисления на динамиката на флуидите и аеродинамични симулации.

„Ние сме много добри при симулациите и анализите, казва той. - Имаме сензори в колата, които „захранват“ в реално време данни за вземане на решения в рамките на много кратки времеви интервали (това често решава изхода на състезанията). Правим това от 13 години“, допълва Кадийо.

Системата събира „трицифрено количество“ мегабайти в секунда. Прекъсванията са рядкост и по принцип се случват в последните стотина метра от пустата заради неекранирани оптични кабели и други подобни. С отбора „пътуват“ и резервни сървъри, които да поемат работата в случай на проблем.

„Планът ни за непрекъсваемост на бизнеса е да разполагаме с локална изчисчислителна мощ“, казва Кадийо.

Networkworld

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас