0,8% спад на продажбите на оборудване за безжични локални мрежи (WLAN) отчита IDC за първото тримесечие на настоящата година. Сумарният оборот в сегмента е 2,15 млрд. долара.
Доставките на продукти от корпоративен клас обаче бележат ръст от 4,4%. Въпреки че тази динамика е по-слаба спрямо отчетената в началото на 2016 г. (+8,6%), от анализаторската компания очакват увеличаване на доставките заради проектите по цифрова трансформация и разпространението на технологията 802.11ac Wave2.
Спадът в потребителския подсегмент на WLAN продуктите е 7 на сто, а общите приходи през първите три месеца на настоящата година са достигнали 913 млн. долара. Налице е ръст само при оборудването, поддържащо стандарта 802.11ac. На него се падат 28,6% от доставките и 58,2% от паричните постъпления. Ръстът при тези устройства спрямо миналата година е съответно 48,5% и 17,6%.
Прочетете още: 29 млрд. свързани устройства през 2022 г., 18 млрд. ще са IoT
Cisco продължава да е най-едрият производител на WLAN оборудване, макар че неговият дял бележи спад от 45,2% до 43,4%. Все пак компанията отчита ръст на продажбите, като според IDC той се дължи най-вече на облачно управляваните устройства Meraki.
На второ място е Aruba-HPE с 16,2% от пазара. Ubiquiti е увеличила за една година продажбите си с 45,7% и заема третата позиция 6,1%. Бизнесът на Brocade-Ruckus се е свил с 22,1%, а дялът е намалял от 7,7 на 5,7 на сто. Huawei продължава бързо за завоюва позиции на WLAN пазара. Продажбите на китайската компания са се увеличили с 229,7% и сега на тя контролира 3,7% от пазара.
Най-големите производители на WLAN оборудване
1Q 2016 | 2Q 2016 | 3Q 2016 | 4Q 2016 | 1Q 2017 | |
Cisco | 536,4 | 590,0 | 633,0 | 615,6 | 537,4 |
HPE/Aruba | 187,6 | 197,6 | 207,4 | 190,7 | 201,0 |
Ubiquiti | 51,5 | 56,9 | 61,9 | 72,9 | 75,9 |
Brocade/Ruckus | 91,4 | 91,8 | 97,2 | 72,7 | 71,2 |
H3C | 0 | 36,3 | 48,9 | 50,4 | 47,5 |
Други | 320,3 | 378,0 | 401,6 | 409,9 | 306,0 |
Източник: IDC, юни 2017 г.