Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
16 юни
2017
 
 

Amazon ще следи дали потребителите сравняват цени с конкуренцията

2529 прочитания, 0 коментара

Amazon получи патент за технология, чрез която ще пречи на потенциалните си клиенти да сравняват цени в конкурентни магазини. Тя е предназначена за физическите търговски обекти на компанията и се казва Physical Store Online Shopping Control. Заявката за патент е подадена през 2012 г.

Ако потребител използва Wi-Fi мрежа в магазин на Amazon системата ще анализира неговите заявки за търсене и отваряните URL адреси. На базата на тази информация тя ще определя кои от тях биха могли да са свързани със сравняване на цените у конкурентни търговци.

Компанията предлага и услуга на самообслужване, наречена Amazon Locker. Чрез нея клиентът може да получи пратките си на фиксирани локации.

Прочетете още: Интернет на нещата ще трансформира търговията на дребно

Shopping Control ще следи дали потребителят търси на сайт на конкуренцията и дали въпросната стока се предлага в магазина на Amazon. След това тя ще отваря нов прозорец в браузъра и паралелно с исканите резултати човекът ще получава и предложения от компанията. Предвидени са и възможности за изпращане на ваучъри за отстъпки, препоръчване на подобни стоки от наличните на място и дори блокиране на достъпа до чуждия магазин.

Освен всичко, технологията позволява локализиране на конкретния потребител в търговския обект, благодарение на точките за Wi-Fi достъп. Благодарение на това той може да бъде насочван към стоки, намиращи се в наблизо, или към него да бъде изпратен консултант.

Първият физически магазин на Amazon отвори врати в края на 2015 г. Дотогава компанията в продължение на 20 г. продаваше само онлайн. В търговския обект се предлагаха книги – същите като на сайта.

В началото на 2017 г. Amazon разполагаше с шест „реални“ магазина, като планира до края на година планира да увеличи техния брой до десет.

По данни на Fortune въпреки бума на електронната търговия през последните години, 90 на сто от продажбите все още се осъществяват по традиционния начин. Затова и компанията експериментира в тази насока. В края на 2016 г. бе открит магазинът за хранителни стоки Amazon Go, в който няма каси. Клиентите използват за пропуск своя смартфон, на който е инсталирано специално приложение. Датчици фиксират какво човекът взима от щандовете и начисляват цените им в общата сметка. Накрая сумата се изтегля от банковата сметка на клиента.

По данни на The Wall Street Journal компанията възнамерява в бъдеще да открие 2 хил. подобни търговски обекта.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас