Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет на нещата
10 юни
2017
 
 

IDC: Xiaomi и Apple се борят за първото място при носимата електроника

Пазарът на е-джаджи за носене е скочил с почти 18% през първото тримесечие на 2017 г.

1898 прочитания, 0 коментара

Eлектронните устройства като смарт часовници, фитнес гривни и GPS тракери продължават да набират популярност, въпреки очакванията на някои скептични анализатори. Поредното доказателство е проучването на IDC за първото тримесечие на тази година, според което световният пазар на носима електроника поддържа възходяща тенденция. Броят на продадените устройства е скочил с почти 18 на сто спрямо предишното, традиционно силно заради коледните празници четвърто тримесечие, достигайки общ обем от над 24,7 милиона устройства.

Xiaomi - 90 минутни Ултра смарт спортни обувки

Xiaomi и Apple се борят за първото място, а много от продуктите постигат двуцифрен и дори трицифрен ръст. „Пазарът все още е в първата фаза, като компаниите са фокусирани върху задачата да „запознават“ купувачите с продуктите, смята анализаторът от IDC. - Хората трябва постепенно да свикнат с идеята да носят устройство. Възможностите за доставчиците и на традиционни, и на модни часовници са много големи, но пазарът на носима електроника далеч надхвърля техния свят.“

Прочетете още: MWC 17: Какво предстои и какво наистина ще видим на конгреса?

Fitbit се озова насред период на трансформация, като потребителите пробват да преминат от фитнес гривни към часовници и други продукти, каза Рамон Ламас, мениджър проучвания в IDC. Според него, това е позволило на Xiaomi да наложи своите по-евтини устройства на китайския пазар, а Apple затвърди позицията си на водещ в света доставчик на смарт часовници. „Xiaomi и Apple изместиха Fitbit, ще видим дали ще могат да задържат позициите си“, каза Ламас.

Все пак Fitbit не трябва да бъде изключвана от играта. С потребителска база от над 50 милиона потребители и силно присъствие в бизнеса със грижи за тялото, Fitbit има добри перспективи да навлезе в нови пазарни сегменти, особено свързани с цифровото здравеопазване, добавя анализаторът.

Втората фаза от развитието ще се фокусира върху по-доброто използване на потребителските данни. Тогава ще започнем да виждаме устройства, които увеличават нашите възможности и правят живота ни по-лесен или по-продуктивен, коментират от IDC.

За Xiaomi 2017 г. отбеляза нова лидерска позиция заедно с Apple, докато в предишните години бе на втора или трета позиция. Над 96% от всички доставени продукти, предимно фитнес гривни, са продадени в Китай, като голяма част от тях са част от промоционални пакети към смартфони. Компанията се насочи и към други сфери, разработвайки своите „90 минутни Ултра смарт спортни обувки", в които е инсталиран чипа Intel Curie.

Другият лидер Apple се радва на устойчиво търсене на своите часовници в продължение на почти две тримесечия след пускането на версиите серия 1 и 2. От всички водещи играчи компанията отбеляза най-висок годишен ръст. Моделите Серия 1 и Серия 2 бяха възприети като промяна в правилна посока след скъпия оригинален Apple Watch , привличайки купуващите за първи път, както и онези, които искат да заменят предишния си Watch.

След като няколко години бе водещ на пазара Fitbit се озова на трето място през 2017. Компанията смята, че все още има пазар за фитнес тракерите, пускайки своя Alta HR, но залага и на гривната Charge 2, и на часовника Blaze. След неотдавнашното придобиване на Coin, Pebble и Vector компанията се стреми да създаде първия си смарт часовник.

Samsung показва най-висок годишен ръст от всички компании, като почти удвои своите доставените е-джаджи. Голям е приносът на Gear S3 Frontier и на смарт часовниците Classic, които на много пазари се появиха за първи път. Освен това добре се търсят слушалките IconX и фитнес гривните Gear Fit 2.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас