Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
03 юни
2017
 
 

С филтър в Chrome Google ще блокира лоши реклами, дори свои собствени

Новата функция ще бъде добавена в браузъра през следващата година

1921 прочитания, 0 коментара

Google отдавна предлага начин за блокиране на pop-up реклами в Chrome, но това никога не е било функция, която лесно се открива. За да я включите, трябва да поровите доста в настройките, а повечето хора, ползващи браузъра, вероятно не знаят за нея. Сега Google се е заела сериозно с досадните реклами. И те включват и нейните собствени реклами.

С филтър Chrome Google ще блокира лоши реклами, дори свои собствени

В блога си Сридхар Рамасуами, старши вицепрезидент за рекламите и търговията, описа новата стратегия на компанията за работа с реклами като част от усилията за изграждане на „по-добър уеб за всеки“. Той обясни, че Google се е присъединила към Коалицията за по-добри реклами, индустриална група, която включва още Facebook, News Corp и Unilever, а целта й е да предоставя „ясно, публично ръководство за това как индустрията може да подобри рекламите за потребителите.“

Прочетете още: Google патентова нов тип таргетирана реклама, която зависи от … времето

Това ще стане с начина, по който Chrome показва рекламите. Както обяснява Рамасуами в „диалог с Коалицията и другите индустриални групи, ние планираме Chrome да спира рекламите (включително онези, които са собственост или се обслужват от Google) на уеб сайтове, които не са съвместими със стандартите за по-добри реклами от началото на 2018 г. Не е ясно дали новото средство за блокиране на реклами ще бъде опция, която потребителят ще може да изключва, или ще е функция, вградена в рендъринг машината Blink.

В статия на Wall Street Journal пише, че Google ще даде на издателите „поне 6 месеца“, за да се подготвят за промяната. Освен филтрирането на лоши реклами, които пречат на използването на браузъра, настройката ще „спира показването на всички реклами на уеб сайтове, за които се счита, че предоставят лошо рекламно изживяване на потребителите“, пише още изданието.

Според WSJ, Google предвижда тази функция като филтър, а не като блокиране, подобно на блокиращия прозорец, който вече съществува в браузъра. И докато той се включва изрично от потребителя, то новото блокиране на реклами ще бъде задействано по подразбиране за всички потребители.

Не е тайна, че Google е сред най-богатите компании в света, като повечето й приходи идват от реклами. И макар че изглежда неконкурентно и леко „сенчесто“ най-големият доставчик на реклами в света да добавя блокиране на реклами в своя браузър, това би имало добър ефект за всички.

Потребителите на Chrome знаят, че в уеб магазина на Chrome има няколко добавки за блокиране на реклами, но повечето възприемат подхода „всичко или нищо“, което пък се отразява на основния бизнес на Google. Чрез премахване на неприятните и обременителни реклами, включително тези от Ad Exchange на Google, може да се създаде по-добро изживяване на всеки, независимо дали вече е пуснал рекламно блокиране. И не само Chrome може да се възползва от този ход. Като член на Коалицията за по-добри реклами Google се ангажира да подобри предоставянето и представянето на реклами, нещо, за което всички сме съгласни, че е крайно необходимо.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас