Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
02 юни
2017
 
 

Успехът на Ultra HD формата зависи от съдържанието и капацитета

Сателитните оператори и доставчиците на съдържание обмислят внимателно бъдещите си инвестиции.

2241 прочитания, 0 коментара

През 2020 г. се очаква над 300 канала с Ultra HD качество да бъдат излъчвани от сателити, но все още са нужни много усилия, за да се осигури успеха на този ресурсоемък формат. Това заяви на конференция маркетинг мениджърът на Hispasat по време на иновационните дни, организирани от испанския оператор.

 

Сателитът Hispasat 1

Прочетете още: Евровизия излъчва Световното първенство по футбол в Ultra HD

 

В момента се наблюдава бързо нарастване на продажбите на всички видове 4K устройства, но при потреблението на малкото налично Ultra HD съдържание преобладават клиентите с цифрови декодери за поточно видео и свързаните към интернет телевизори.

Като цяло проникването на тези устройства все още е ниско, като относително най-голям дял от тези устройства се ползват от домакинства в Северна Америка и Западна Европа, добави Родригес, цитиран от Broadband ТV news.

Същевременно ОТТ доставчиците са игнорирани от сателитните оператори, докато техните „наземни“ конкуренти вече включват все повече продукция на компании като Netflix. Дори доскорошни яростни противници като Comcast вече разчитат на интеграция с ОТТ услугите, особено по отношение на промоциите, сегментирането на зрителите и електронните справочници за програмите.

 Таксите - критичен фактор

Следващите две години до края на 2018 г. ще са критични и за операторите, и за доставчиците на 4К съдържание, които планират свързани с 4K проекти и инвестиции. Доставчиците на услуги се надяват и на допълнителни приходи от Ultra HD услуги. В момента 69 на сто от зрителите в Америка са готови да плащат „малка допълнителна сума“ за подобни услуги (от порядъка на 10 до 30% повече), почти същият е делът и на желаещите в в страните от ЕМЕА – около 67 на сто. Ако „надбавката“ обаче е над 30%, то „желанието“ за плащане бързо се изпарява. Такава сума са готови да платят под 10% от жителите в Америка, 16% в ЕМЕА и 17 на сто в Азиатско-Тихоокеанския регион. Съществен е делът на зрителите, които не желаят да плащат повече за 4K формат, освен ако не предоставя и допълнителни интерактивни екстри – 18% за Северна Америка, 13% в регион ЕМЕА и 17% в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Спортът, а освен него?

Основен „притегателен“ център за зрителите, следователно и за продуцентите в UltraHD съдържание, са спорните предавания на живо. В списъка с желания следва новите хитови филми и видеото по заявка. Именно липсата на достатъчно като количество и разнообразие 4K съдържание е основното притеснение за 29% от операторите и 18% от продуцентите при планирането на UltraHD/ HDR проекти, макар че именно от последните зависи обогатяването на библиотеката от 4К формати. Наличието на достатъчно пропусквателна способност пък е сериозно предизвикателство пред много от операторите, включително сателитните. Организирането на подходящ бизнес модел е ключов за планиране на точните инвестиции и в сателитен капацитет, и в съдържание.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас