Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
01 юни
2017
 
 

Автопилотът на Tesla не счита велосипедистите за живи хора

2249 прочитания, 0 коментара

Според изследователи по роботика от Станфордския университет автопилотът на Tesla представлява опасност за велосипедистит и мотористите. След като са изпробвали системата те са установили, че тя в състояние да идентифицира хора, каращи двуколесни превозни средства. Софтуерът разпознава наличието на обект, но не го счита за живо същество, което може да е потенциално опасно.

Авторката на изследването, Хедър Найт, е публикувала резултатите в блог, озаглавявайки материала „Tesla Autopilot Review: Bikers will die“ („Преглед на автопилота на Tesla: Ще умират велосипедисти/мотористи“). Тя притежава докторска степен по информатика от Университета Карнеги Мелън, САЩ.

Tesla Model S

Прочетете още: Катастрофите с Tesla коли спадат с 40% заради Autopilot

Тестовете на автопилота са били проведени в по пътната мрежа в южната част на щата Калифорния. Найт и колегите ѝ са забелязали, че близо до велосипедисти колата се е държала така сякаш не подозира, че става дума за превозно средство с жив водач. Били са налице дори ситуации, в които е била необходима корекция от страна на шофьора на автомобила.

Според субективни оценки на изследователите системата успешно разпознава около 30% от останалите автомобили и само 1% от велосипедистите. Системата отчита наличието на обект на пътя, но го счита за живо същество. Имайки предвид, че става дума за човешки живот, Найт пише: „НИКОГА НЕ ИЗПОЛЗВАЙКИ АВТОПИЛОТА НА TESLA ОКОЛО ВЕЛОСИПЕДИСТИ“.

Според нея водачите имат право да знаят за ограниченията на системата. Разбира се, от самата Tesla постоянно напомнят, че автопилотът е спомагателно средство и че шофьорът трябва да е винаги на мястото си и с ръце на волана. Всъщност, ако човек отдалечи ръцете си от кормилото за прекалено дълго време системата се изключва и не може да бъда активирана отново до пълното спиране на превозното средство.

Вече са известни случаи, в които неспособността на автопилота на Tesla да разпознава мотористи е довеждала до инциденти. Например през юли миналата година в Норвегия при ПТП с Model S на компанията и мотор пострада жена. След това местната асоциация на мотоциклетистите, (NMCU) отправи запитване до министъра на транспорта, Кетил Солвик-Олсен, и ръководителя на Tesla, Илон Мъск, с молба да бъде разяснено дали автопилотът е безопасен за „байкъри“. По-късно с въпроса се зае и Федерацията на европейските организации на мотоциклетистите (FEMA).

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас