55 на сто от бизнесите разглеждат сигурността като главно предизвикателство при внедряването на технологии за дигитализация. Това става ясно от „Доклад за дигиталната трансформация от 2017 г.“ на ИТ компанията SoftServe. В рамките му високопоставени служители от различни отрасли в САЩ и Великобритания са били запитани относно рисковете, предизвикателствата и възможностите, свързани с дигиталната трансформация на техните организации.
Данните показват, че дигиталната трансформация е широко разпространена, като 27% от организациите посочват, че са въвели стратегия за трансформация във всички нива на бизнеса си, 45% твърдят, че са извършили дигитална трансформация само в отделни части от своята дейност, а други 25% възнамеряват да въведат подобни стратегии в бъдеще. Само два процента от компаниите са посочили, че нямат намерение да осъществят дигитална трансформация.
Прочетете още: Смартключът BioLock разпознава шофьора и следи здравето му
Д
„Не съм изненадан, че организациите са раздвоени относно това, чия е отговорността за въвеждане на дигиталната трансформация, тъй като това е бизнес проблем, зависещ от технологиите. Но, както и да погледнем на нещата, решението за дигиталната трансформация се взема от висшето ръководство в една компания – споделя Назар Тимошик, сертифициран етичен хакер и инженер на решения по сигурността в SoftServe. – Както при всяко нововъведение в начина на работа, предстоят очевидни предизвикателства, като не на последно място имаме задачата да се уверим, че сигурността е непробиваема. Огромното количество информация, което се създава, премества и съхранява в съвременния бизнес, както и ключовото значение на тази информация, ни задължават да поставим сигурността на преден план във всеки проект за дигитална трансформация.“
Проучването за дигиталната трансформация на SoftServe е попълнено от 300 респонденти от средни до големи организации – 150 участници от компании с между 1000 и 3000 служители и други 150 компании с над 3000 служители. Респондентите са подбрани от шест ключови отрасъла – бизнес и професионални услуги, производство, финансови услуги, търговия на дребно, дистрибуция и транспорт, както и други търговски сектори. Проучването е проведено за SoftServe от британската агенция Vanson Bourne.