Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Център за данни
26 май
2017
 
 

Броят на ЦОД спада, потребителите предпочитат да наемат

2986 прочитания

Центровете за обработка на данни (ЦОД) в света намаляват както като брой, така и като заемана площ, твърди IDC, а това е забележителна промяна в индустрията, която растеше с огромни темпове през последните години.

Потребителите консолидират центровете за данни и все повече наемат сървърни мощности. Тези две тенденции оказват голямо влияние върху центровете за данни.

Броят на ЦОД в света е бил най-голям през 2015 г., достигайки 8,55 милиона, според IDC. Този брой е започнал да спада през последната година, като се очаква през тази година общият брой ЦОД в света да е не повече от 8,4 милиона. До 2021 г. анализаторите прогнозират около 7,2 милиона центъра за данни, или с 15% по-малко от рекордната 2015 г.

Прочетете още: Gartner: значението на ИТ за бизнеса отново бележи ръст

Общата заемана площ от ЦОД след доскорошното бурно развитие също ще спадне. През 2013 г. центровете за данни са заемали общо 1,6 милиарда квадратни фута (над 148,6 млн. кв. м). Това бе в период, в който големите доставчици на услуги като Amazon, Microsoft и Google изграждаха огромни комплекси от центрове за данни, което доведе до обща площ на ЦОД от 1,8 млрд. кв. фута през тази година.

Но IDC очаква този брой да започне да спада. Преминаването към облачни услуги е основна причина за тази тенденция. „Да вземем за пример внедряването на Office 365, казва Тад Дейвис, ръководещ консултантската група Bick Group. - Лесно преминавате към този облачен софтуер и премахвате инфраструктурата в своя ЦОД. Същото важи за CRM”, казва той.

Консолидирането също играе важна роля, тъй като се прилагат нови подходи към изчисленията. Нови фирми възприемат стратегии „първо в облака“, обяснява Дейвис. Прераствайки в по-големи организации, те никога не създават свой център за данни.

Големите потребители, особено щатското правителство, свиват размера на своите ЦОД, за да постигнат по-голяма ефективност. По-добрата използваемост на сървърите често означава и по-голямо консолидиране.

Най-големият спад ще засегне собствените корпоративни ЦОД, докато центровете на различните доставчици на услуги, включително телеком оператори ще продължат да растат. Ръстът обаче ще зависи от зрелостта на пазара да възприеме облачните модели, добавят от IDC.

Според Дейвис, центровете за данни все още са нужни, като това е свързано с ограниченията какво може да се качи в облака. „Много приложения, които крайните потребители са създали и по-късно са преработвали през годините, не са съвместими с облака, смята той. - За да се качат там, се изискват значителни инвестиции и преработване на архитектурата им.“

Облакът не е непременно по-евтин от работата в собствения център, допълва Дейвис. Но предоставя скорост, гъвкавост и модел на оперативни разходи.

По отношение на приходите пазарът на системи за ЦОД, които включват софтуер и хардуер, ще расте постепенно, твърдят от Gartner.

„Предприятията вече избягват да купуват сървъри от традиционни доставчици, а вместо това наемат сървърна мощ в облака от компании като Amazon, Google и Microsoft, твърди Джон-Дейвид Ловлок, вицепрезидент на Gartner. - Това доведе до свиване на средствата, изхарчени за сървъри, което повлия върху целия сегмент на системите за центрове за данни.“

През миналата година инвестициите в ЦОД са намалели с 0,1%, добавят от Gartner. През тази година се очаква те да се увеличат само с 0,3%.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю
Фирмите представят
Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

D-Link предложи Wi-Fi системи за два и три честотни обхвата, използващи технологията MU-MIMO

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас