Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Център за данни
16 май
2017
 
 

Телелинк: Облачни услуги за по-бърз и сигурен бизнес

2460 прочитания, 0 коментара

Александър Главчев

Семинар на тема защита да данни и осигуряване на непрекъснатост на бизнеса с използване на облачни решения на Microsoft организира българският интегратор Телелинк. По думите на Огнян Юскеселиев, мениджър решения за системна интеграция в компанията, клауд услугите са все по-търсени у нас, а темата за отказоустойчивост на бизнеса е особено актуална, имайки например пресния случай с атаката WannaCry.

Според него показаните на семинара решения позволяват на администраторите да бъдат сигурни, че поверените им данни са защитени, включително от модерните напоследък криптовируси (към които спада и WannaCry).

Прочетете още: ЧЕЗ България уеднакви ИТ системите си с централата в Чехия

Огнян Юскеселиев

Облаците се радват на все повече доверие

По отношение на търсенето пък може да се заключи, че „апетитът идва с яденето“. Според Юскеселиев нагласата у нас към облачните услуги постепенно се променя, като тази тенденция е свързана с това, че всеки бизнес по една или друга причина вече използва такива предложения. „Забелязваме, че нашите клиенти, след като веднъж пробват облачни услуги, остават много доволни и започват да търсят повече подобни решения, тъй като осъзнават, че те правят бизнеса им по-конкурентен“, подчерта той.

Все пак, според него, все още е налице известно недоверие от това, че фирмени данни се озовават на практика извън организацията. Много проучвания обаче сочат, че често едно средностатистическо предприятие не разполага с възможностите на големите доставчици като Microsoft, които следват строго разписани правила и сертификати за постигане на търсената сигурност.

В тази връзка Юскеселиев подчерта, че компанията е поела ангажимента всичките ѝ продукти да бъдат съвместими с новата евродиректива GDPR. Тя трябва да влезе в сила на 25 май 2018 г. и има за цел да хармонизира регулациите, касаещи обработката и съхранението на лични данни в страните от ЕС, но в същото време ужесточава значително санкциите в сравнение със сега действащото родно законодателство. До такива може да се стигне при “нарушение на сигурността, което води до случайно или неправомерно унищожаване, загуба, промяна, неразрешено разкриване или достъп до лични данни, които се предават, съхраняват или обработват по друг начин”.

Изнасянето на част от предлаганите услуги в облака позволява на компаниите да ускорят своята работа, да иплементират по-бързо нови версии и т.н. „Дори забелязваме, че дори когато става за чисто бизнес системи, като Dynamics CRM например, циклите по внедряване вече са в рамките на месеци, а не години, както беше преди“, подчерта още Юскеселиев.

По думите му клауд услугите се консумират в еднаква степен както от стартиращи, така и от вече утвърдени предприятия. Ключовият момент е преценката за това кое е най-подходящо да се изнесе при външен доставчик.

Архивът трябва да се изпробва

„Нещо, което различава хората от всички същества на планетата е че се готвим и за най-лошия сценарий“, посочи Юскеселиев по време на откриването на семинара. В контекста на архива обаче не е достатъчно просто да се осигурява допълнително копие на важната за бизнеса информация. „Колко често пробвате да възстановите информация от бекъп?“, попита той гостите на събитието. По думите му често компаниите разполагат архива си на стари решения за съхранение на данни, така че да оползотворят наличния ресурс и да избегнат разходи.

Друг въпрос, който трябва да бъде задаван е колко излиза на бизнеса правенето на един архив? Това ключово, особено в контекста на нагласата за увеличаване качеството на ИТ услугите, без това да се отнася за цената. Служителите искат огромни пощенски кутии, след като са свикнали с това, което им се предлага от публичните услуги. Всеки допълнителен мегабайт обаче увеличава цената на бекъпа.

Не на последно място процедурите, свързани с аварийно възстановяване, трябва да минимизират възможностите от допускане на човешки грешки. Все пак, при работа под напрежение, именно хората носят значителна част от риска.

За решаване изброените проблеми Телелинк предлага използване на решението Azure Site Recovery на Microsoft. Бяха представени още възможностите за наблюдение на администриране на инфраструктури чрез Microsoft Operation Management Suite & Server Management Tool.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас