Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Смартфони
12 май
2017
 
 

Корпоративната телефонна стратегия на Microsoft претърпя фиаско

2063 прочитания, 0 коментара

В Microsoft признаха, че разработеният преди година план за преориентиране на продажбите на смартфони в посока корпоративни клиенти се е провалил. „През това тримесечие поделението „Phone“ не ни донесе никакви приходи“, заяви финансовият директор на компаниятя, Ейми Худ, по време на коференция, посветена на резултатите ѝ за първата четвърт на настоящата година.

За трите месеца на 2017 г. са били продадени устройства за общо 5 млн. долара. Спрямо аналогичния период на миналата година оборотът в сегмента се е свил с 99 на сто.

Прочетете още: Microsoft с 93% ръст на приходите от Azure

Разбира се, проблемите на Microsoft в сферата на смартфоните не са новост. Подразделението на компанията, създадено след придобиването на мобилните активи на Nokia през 2014 г., търпи неуспех. През 2015 г. Microsoft отчете като загуба 7,6 млрд. долара, т.е. почти цялата сума, която плати за сделката с финландския производител.

Миналата година пък компанията загуби още 1 млрд. и съкрати 1850 души в рамките на реструктуриране на мобилния си бизнес. Едновременно с това от Редмънд обявиха кончината на потребителските си смартфони, съхранявайки обаче надежда, че ще успеят да се задържат на повърхността в бизнес сегмента.

„Microsoft направи грешка, купувайки Nokia – заяви Джек Голд, анализатор в J. Gold Associates. – Този замисъл бе безнадежден поначало. Хардуерният бизнес със смартфони просто нямаше как да стане печеливш. И директорът на Microsoft Сатя Надела знаеше много добре за това още след първите дни. Надела разчиташе, че компанията ще успее да печели от облака. Като цяло опитът за превръщане в доставчик на облачни услуги за корпоративни клиенти бе нелош ход. За целта обаче трябваше да се поддържа широк спектър от устройства и операционни системи, а не всичко да се ограничи само до пренасяне на Windows на мобилна платформа. Компанията взе най-доброто решение – да не влага повече средства в смартфони за корпоративни клиенти.“

Вместо да предлага собствени устройства Microsoft ще заложи на партньорски взаимоотношения с други производители. Моделите Galaxy S8 и S8+ на Samsung например ще се предлагат от компанията и ще бъдат окомплектовани с приложения като Office, OneDrive и Outlook.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас