Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
12 май
2017
 
 

Германия разреши самоуправляемите, но не и напълно автономните коли

1628 прочитания, 0 коментара

Германия вече може да бъде добавена в списъка с местата, където бизнеси могат да изпробват свои разработки на самоуправляващи се превозни средства из пътната мрежа. Едно от условията обаче е зад волана на автомобила винаги да седи шофьор, готов да поеме контрола над машината във всеки момент. Правилото бе въведено на 12 май от Германския Бундесрат.

Това решение на немските власти е добра новина за тамошната автомобилна промишленост и ще позволи на производители да изпробват продукцията си „у дома“, вместо да пътуват до Калифорния, САЩ, както прави например Audi.

Audi показа концептуален самоуправляващ се автомобил, на базата на модела Q7, на изложението CES 2017 през януари.

Прочетете още: Групата PSA и NuTonomy ще тестват напълно автономно Peugeot 3008s

Сред изискванията на новия закон е, че всеки, който иска да извади на пътя самоуправляващ се автомобил, трябва да го оборудва с „черна кутия“, подобна на тази в самолетите. Целта е след евентуален инцидент записите от устройството да се използват за разследване.

Кутията ще следи местоположението на превозното средство и да записва кога и къде компютърът поема контрол, дали е са налице проблеми и т.н., което би позволило на съда да определя кой е виновен. Ако колата е под управление на машина, то отговорността ще бъде понесена от производителя, а в останалите случаи – от водача.

Данните ще се съхраняват шест месеца и ще трябва да бъдат предоставяни на властите при поискване.

С оглед бързото увеличаване на възможностите на самоуправляващите се превозни средства Бундесратът планира да преразгледа закона след две години.

Изискването за присъствие на водач в кабината на автомобила е един от начините за разрешаване на проблема с отговорността. Междувременно законодателите в Европейската комисия обмислят друг подход, при който на роботите (категория, в която може би ще влязат и автономните превозни средства) ще бъде вменена известна юридическа отговорност.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас