Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни приложения
12 май
2017
 
 

Tizen изпревари Android на пазара на умни часовници

1244 прочитания, 0 коментара

Операционната система за умни часовници стана по-популярна от Android Wear. През първото тримесечие на настоящата година първата е държала 19% от този пазар, докато на нейния конкурент са се падали 18 на сто. Данните бяха оповестени на сайта на Tizen, с препратка към анализатора Strategy Analytics.

Изпреварването на Android Wear обаче не е било лесно, имайки предвид, че Tizen се използва само от един производител – Samsung Electronics, докато нейният конкурент управлява продуктите на много компании. По-голямата част от пазара пък продължава да е под контрола на WatchOS, която държи 57 на сто от него. Този софтуер се използва в продуктите на Apple. На други разработчици се падат 6% от пазара.

Samsung Gear S2

Прочетете още: Samsung Pay става част от Visa Checkout

За да подчертаят пробива си от Tizen цитират прогноза на анализатора IDC от 2015 г. Тогава Android бе на второ място в сегмента със 17,4% дал, като очакванията бяха за бурен ръст до 38,4% през 2019 г.

По същото време Tizen заемаше пето място в класацията с дял от 6,7%, а занапред се прогнозираше спад в разпространението ѝ до 2,2 на сто през 2019 г. Интересно да се отбележи преди две години на трето място бе PebbleOS с 8,7%. След това интелектуалната собственост на тази операционна система бе придобита от Fitbit.

Успехът на Tizen е пряко свързан с доброто представяне на продукцията на Samsung и по-специално – серията Gear, коментират от интернет медията Android Authority. Ако първото поколение часовник от нея не се отличаваше с нищо особено, то Gear S2, както и наскоро обявеният Gear S3 предлага рафиниран дизайн и подобрени характеристики. Според изданието този успех се компенсира от най-големия недостатък на Tizen – малкия брой налични приложения.

Според Strategy Analytics през 2016 г. Samsung е била на второ място на пазара на умни часовници. През миналата година в световен мащаб са били доставени общо 21,1 млн. такива устройства, след като през 2015-та техният брой е бил 20,8 на сто.

Дялът на Apple през 2016 г. е 55%, а на Samsung – 11,4%. Корейският производител е успял да достигне донякъде благодарение на продажбите на смартфони и умни часовници в комплект.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас