Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуална и добавена реалност
10 май
2017
 
 

Nvidia подобрява качеството на звука във виртуална среда

1891 прочитания

Nvidia пусна нови пакети за разработчици на софтуер (SDK), обединени под името VRWorks, предназначен за виртуална реалност (VR) и т.нар video stitching на 360 градуса. Един от тях е VRWorks Audio SDK предлага аудио рейтрейсинг (трасиране на лъчи – един от методите на геометричната оптика) в реално време във виртуална среда. Лансирането на пакетите бе обявено на събитието GPU Technology Conference (GTC) в Конгресния център в Сан Хосе, САЩ.

В едно VR видео, освен информация за своя източник, звукът носи и много пространствена такава. Разпространението му е пряко свързано с размера и свойствата на физическото пространство, в което се възпроизвежда. Nvidia VRWorks Audio допринася за възпроизвеждането на реалистична среда чрез моделиране на звуковите явления като отражение, пречупване и дифракция в реално време, обясняват от Nvidia.

Камера за 360-градусово виде от Z-CAM

Прочетете още: AMD ще прави VR шлемовете безжични, закупувайки Nitero

Използвайки технологията за рейтрейсинг, VRWorks Audio проследява траекторията на звука в реално време, предоставяйки прецизно аудио, което отговаря на свойствата на виртуалното „физическо“ пространство.

Според компанията това е единственото аудио решение за хардуерно ускорение базирано на трасето, което предава детайлна акустична картина на пространството в реално време, без да изисква предварителна информация за него. Докато сцената се зарежда от приложението, акустичният модел е изграден и се актуализира веднага.

Новият софтуер е създаден с пакет C-API  за интеграция във всеки двигател или приложение и е съвместим с Unreal Engine 4 на Epic и вече се предлага в GitHub. Участниците в GTC могат да посетят VR Village и да опитат демонстрация на живо на технологията VRWorks Аудио, както  и SDK интегриран в приложението за VR дизайн на OPTIS.

Също така в GTC ще стартира и бета версия на VRWorks 360 Video SDK за заснемане на видео в 4K 360, stitching (т.е. „съшиване“ на изображения от няколко камери) и стрийминг. Чрез използването на два видео обработващи елемента (GPU) Quadro P6000, SDK може да свърже осем 4K камери в стерео, както е демонстрирано от системата V1 PRO VR Z CAM.

„Фактът, че NVIDIA успява да направи стереоскопичен видео stitching 4K 360 в реално време, което позволява стриймин на живо, променя напълно производствения процес и предлага изцяло нови възможности за използване на VR“, обяснява Кинсън Лу, главен изпълнителен директор на Z CAM.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденцияРагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденция

Рагу Рагурам е оперативен директор във VMware, отговарящ за продуктите и облачните услуги на компанията. В интервю за Computerworld той коментира кои са основните тенденции в областта на облачните услуги и какво ще донесе на клиентите...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас