Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуална и добавена реалност
10 май
2017
 
 

Nvidia подобрява качеството на звука във виртуална среда

1635 прочитания, 0 коментара

Nvidia пусна нови пакети за разработчици на софтуер (SDK), обединени под името VRWorks, предназначен за виртуална реалност (VR) и т.нар video stitching на 360 градуса. Един от тях е VRWorks Audio SDK предлага аудио рейтрейсинг (трасиране на лъчи – един от методите на геометричната оптика) в реално време във виртуална среда. Лансирането на пакетите бе обявено на събитието GPU Technology Conference (GTC) в Конгресния център в Сан Хосе, САЩ.

В едно VR видео, освен информация за своя източник, звукът носи и много пространствена такава. Разпространението му е пряко свързано с размера и свойствата на физическото пространство, в което се възпроизвежда. Nvidia VRWorks Audio допринася за възпроизвеждането на реалистична среда чрез моделиране на звуковите явления като отражение, пречупване и дифракция в реално време, обясняват от Nvidia.

Камера за 360-градусово виде от Z-CAM

Прочетете още: AMD ще прави VR шлемовете безжични, закупувайки Nitero

Използвайки технологията за рейтрейсинг, VRWorks Audio проследява траекторията на звука в реално време, предоставяйки прецизно аудио, което отговаря на свойствата на виртуалното „физическо“ пространство.

Според компанията това е единственото аудио решение за хардуерно ускорение базирано на трасето, което предава детайлна акустична картина на пространството в реално време, без да изисква предварителна информация за него. Докато сцената се зарежда от приложението, акустичният модел е изграден и се актуализира веднага.

Новият софтуер е създаден с пакет C-API  за интеграция във всеки двигател или приложение и е съвместим с Unreal Engine 4 на Epic и вече се предлага в GitHub. Участниците в GTC могат да посетят VR Village и да опитат демонстрация на живо на технологията VRWorks Аудио, както  и SDK интегриран в приложението за VR дизайн на OPTIS.

Също така в GTC ще стартира и бета версия на VRWorks 360 Video SDK за заснемане на видео в 4K 360, stitching (т.е. „съшиване“ на изображения от няколко камери) и стрийминг. Чрез използването на два видео обработващи елемента (GPU) Quadro P6000, SDK може да свърже осем 4K камери в стерео, както е демонстрирано от системата V1 PRO VR Z CAM.

„Фактът, че NVIDIA успява да направи стереоскопичен видео stitching 4K 360 в реално време, което позволява стриймин на живо, променя напълно производствения процес и предлага изцяло нови възможности за използване на VR“, обяснява Кинсън Лу, главен изпълнителен директор на Z CAM.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас