Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
09 май
2017
 
 

Vivacom запази лидерската позиция за Q1 2017 въпреки лекия спад

Операторът регистрира повече приходи от мобилни и фиксирани услуги, намаляване има само при НУРТС.

1896 прочитания, 0 коментара

    Владимир Владков

Минимален спад на общите приходи с под 0,3% за първото тримесечие на годината отбеляза Vivacom, но това позволи на компанията да остане начело на телеком пазара у нас. За отбелязване е подобрението на постъпленията от фиксирани услуги, които растат на годишна база до 86,7 млн. лв. (или с 5%), а мобилният бизнес расте доста по-бавно - с 0,58% до 120,7 млн. лв.

Намалението на общите приходи за периода е резултат от спадналите приходи на поделението НУРТС, които са с 12,4% по-малко на годишна база главно заради по-ниските постъпления от цифровото наземно радиоразпръскване на телевизионните канали. Поделението успява да компенсира част от спада с повече продажби на колокационни услуги, пише в английското издание на финансовия доклад.

Прочетете още: Тарифата Smart на Vivacom обхваща и разговорите в роуминг в ЕС

Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на VIVACOM. Снимка: Vivacom

Коригираната печалба на групата преди данъци и амортизации EBITDA е намаляла с 3,7%, като за НУРТС спадът е доста по-осезаем – 22%.

Мобилният бизнес

на Vivacom се развива доста успешно, като 89% от клиентите й са подписали мобилен абонаментен план, а общият брой на мобилните абонаменти в края на март 2017 г. е около 3,09 млн., или с 3% повече спрямо март 2016 г. Средният месечен приход от един абонат е спаднал леко до 10,8 лв. (11,1 лв. преди година), като намаление на ARPU показателя има и при абонатите на договор (11,8 лв. спрямо 12,3 лв. на месец година по-рано). Във финансовия доклад не се споменава какъв е делът на M2M картите в тази абонаментна база. Не е посочен и броят на широколентовите мобилни потребители. 4G LTE мрежата на Vivacom обаче покрива към началото на май над 93% от населението, или общо 916 населени места, твърдят от телекома.

Във фиксирания бизнес

растежът на приходите се дължи на засилените инвестиции в оптична инфраструктура, чрез която компанията предлага фиксиран интернет и интерактивна телевизия. Покритите от тази мрежа домакинства са достигнали 1,095 млн., или с 5% повече от края на март 2016 г.

Операторът е увеличил с 44 хиляди броя на клиентите си на фиксиран интернет до 444 000, като 52% от потребителите ползват именно оптичния достъп. Подобна е ситуацията и при абонатите на платената телевизия, които към 31 март т.г. са 416 хил. (с 10% повече от март 2016 г.), като 43% от тях са избрали интерактивната телевизия, или ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на 2016 г.

Средният приход от един абонат на фиксирана широколентова връзка е 9,5 лв., а от един абонамент за платена телевизия IPTV – около 13 лв.

Инвестициите

за първото тримесечие на тази година са увеличени до 41 милиона лева (32 млн. лв. за същия период на 2016 г.), като 75% от тях са вложени в технологичната инфраструктура. Около 30,4 млн. лв. са инвестирани в мрежата, предимно за развитие на мрежата за мобилен радиодостъп (LTE и SRAN), за фиксираната опорна мрежа и за по-нататъшно разгръщане на FTTx проектите. Още около 1,7 млн. лв. са инвестирани в ИТ активи, свързани с придобиване на инфраструктурни решения и корпоративни системи за управление.

„До края на годината телекомът ще продължи да инвестира значителни средства, за да продължи да предоставя висококачествени, надеждни и съвременни услуги за своите потребители“, обясняват от Vivacom.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас