Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ERP, CRM, BI
06 апр
2017
 
 

Некст Консулт: Сегментирането на клиентите вече не е достатъчно

2761 прочитания, 0 коментара

Александър Главчев

Групирането и стереотипирането на клиентите, както и конкурирането на база на продукти са отживелица. Това обявиха от консултантската компания Некст Консулт (Next Consult) по време на организираното от нея тазгодишно издание на конференция, посветена на Salesforce CRM. Фирмата е представител за България и златен партньор на Salеsforce.com.

Орлин Дочев, Некст Консулт, и Деси Банова, която бе водеща на конференцията

Прочетете още: CRM конференция ще разкрие потенциала на Salеsforce

Продуктите на по-голямата част от компаниите са на практика еднакви и дори някоя да излезе с някакво конкурентно предимство останалите вероятно просто ще го изкопират. „Това, което ги различава е клиентското преживяване – посочи Орлин Дочев, управляващ партньор в Некст Консулт, цитирайки доклад на Gartner от 2016 г. – Това е нещото, което е трудно да се изкопира и областта, в която компаниите ще се състезават през следващите години.“

Анализаторите всъщност считат, че 86% от фирмите вече се състезават в сферата на обслужването. Разбира се, продуктът им е изключително важен, но и доброто обслужване на клиента изисква специални усилия в посока изкарване навън на всичко най-добро, което може да предложи дадената компания. По думите на Дочев Salesforce.com предлага набор от инструменти, които помагат на бизнесите в тази насока.

Според него едно от основните предимства на нейните решение се крие в облачния модел на работа, който Salesforce използва от създаването си през 1999 г. Фактът, че става въпрос за онлайн услуга означава, че всички клиенти ползват последната и най-модерна версия на решението. Същевременно разработчиците му не са ангажирани с поддръжката на негови по-стари генерации, което освобождава техния ресурс за иновации. Също така, според списание Forbes, Salesforce е най-иновативната компания в света за последните 6 г. „Това означава, че винаги имате нещо повече от конкуренцията, когато ползвате Saleforce – обяви Дочев. – Означава, че винаги ще сте на гребена на вълната.“

По негови думи решението на облачната компания слива в едно маркетинга, продажбите и обслужването. Тази връзка позволява максимално бързо довеждане на новите идеи до реалност и търсене на проблемни области из фирмените процеси. Управителят на Некст Консулт сподели опита на български клиент на Salesforce.com, който след въвеждане на CRM системата е установил, че даден определен артикул не се продава толкова добре в определен негов търговски обект. Обяснението било, че точно там е налице конкурент, продаващ на по-ниска цена.

„Сегментирането и стереотипирането на клиенти, към които да се изпращат определени маркетингови предложения, вече не са достатъчни – обяви още Дочев. – Ако не продължите заедно с тях в пътешествието им, те ще избягат.“ Т.е. взаимодействието с тях не трябва да приключва след направената покупка, фазата „Притежание“ става все по-важна. Според него Salesforce предлага възможности за персонализация в огромен мащаб, непосилен за отделния човек. Платформата позволява събиране на данни и ключови индикатори, отчитайки както интереса на потенциалните клиенти, така и задоволеността на тези, които вече притежават дадения продукт.

Не на последно място пряко следствие на облачната природа на Salesforce е това, че служителите не са привързани към бюрото си в офиса. Така правилото „Бизнес се прави при клиента“ добива съвсем завършен смисъл. Чрез онлайн решението един мобилен търговец може да подготви предложение за потенциалния клиент на място, използвайки инерцията от убеждаването и личния контакт, вместо да изпраща оферти по електронната поща едва след като стигне до компютъра на работното си място.

Според Некст Консулт събитието бе най-голямата CRM конференция в България

В рамките на Salesforce CRM конференцията опит пред участниците споделиха клиенти на Некст Консулт, които вече са внедрили успешно Salesforce решения. За подобряване на взаимодействието между маркетинг и продажби говори Гиньо Генев, главен мениджър масла в Омникар БГ, докато Владимир Дичев, изпълнителен директор на ЧЕЗ Трейд България, разказа как решението помага на компанията да увеличи продуктивността на търговския екип.

Salesforce оптимизира всички дейности в Килърите, стана ясно от лекцията на Емил Котас, регионален мениджър на компанията за борба с вредителите. Той сподели опита си при реализиране на амбициозен проект за автоматизация на бизнес процесите и централизиране на управлението.

С помощта на онлайн CRM системата е оптимизиран целият търговски процес, от оферирането до издаването на полица, разкри Емил Вучков, изпълнителен директор на ЗАД България. В частност, Salesforce автоматизира етапи на продажбите като събиране на информация, подготовка на оферта, одобрение от мениджър, подобряване на офертата, договор и отчет.

Световният пазар на CRM системи ще нараства средно с 14% на година в периода до 2020 г., за да достигне 51,55 млрд. долара в края на десетилетието, сочи прогноза на Gartner. Salesforce обаче си поставя за цел да расте по-бързо от пазара и да удвои приходите си в близките години. Дялът на облачната компания на глобалния CRM пазар възлиза на 20% (според проучване на Gartner от 2015 г.). През финансовата 2018 г., която започна в края на януари т.г., Salesforce очаква продажби на стойност над 10 млрд. долара. Компанията планира годишен ръст на приходите от 20-30%, достигайки $20 млрд. през 2022 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас