Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Комуникации
27 мар
2017
 
 

Обединените комуникации разчитат все повече на изкуствения интелект

2701 прочитания

Владимир Владков

Пазарът на решения за обединени комуникации (UC) е огромен, само в Европа неговият обем се изчислява на почти $35 милиарда през 2015 г., а средногодишният ръст до 2023 г. ще е 13,2%. За световния пазар на UC се дават още по-смели прогнози – над $96 млрд. през 2023 г., твърдят от Global Market Insights. Това се дължи както на проникването на популярни инструменти като видеоконференциите и бизнес чат приложенията в редица нови области като университети, болници, банки и държавна администрация, така и на доста обширния клас продукти, включван от анализаторите в тази категория.

Прогнози за ввропейския пазар на обединени комуникации (UC). Източник Global Market Insights

Прочетете още: 20-те най-големи технологични сделки, обявени през 2016 г.

Gartner например определя UC пазара, обединявайки 6 широки продуктови сфери, включително традиционната телефония (мобилни, фиксирани и софт телефони, IP телефонни централи), различни видове аудио, видео и уеб конференции, приложения за съобщения (вкл е-поща), софтуер за засичане на присъствие и моментални съобщения (чат). Според анализаторите, този пазар обхваща още обединени клиенти, осигуряващи достъп до многобройни комуникационни от единен интерфейс, както бизнес процеси, базирани на комуникации, даващи възможност за интеграция на UC решения с други бизнес и комуникационни приложения.

Навлизането на обединените комуникации в различни сфери определят и най-важните характеристики при избора на подходящо решение, добавят от Gartner, а именно потребителското изживяване, мобилността, съвместимостта с други решения, включително връзка с ERP/ CRM системи, както и възприемането на тези решения от широк кръг потребители в дадена организация. Според анализаторите от Gartner в магическия квадрант попадат компании като Cisco, Microsoft и Mitel, като много близо до тях са позиционирани доставчици като Avaya, Huawei, Alcatel Lucent и NEC Microsoft, а Unify (вече част от Atos) и Interactive Intelligence са сред визионерите.

Сред основните тенденции за развитие на UC пазара са облачни и хибридни внедрявания на тези системи, както и участието им в организирането на съвместната работа на групи служители, включително с външни партньори.

Друга важна тенденция е все по-широкото използване на „аутсорсинг“ модела, напр. комуникационна платформа като услуга, като това е перспективна област за телекомуникационните оператори. У нас Мтел обяви именно подобно предложение за офисна централа като услуга.

За успешното внедряване и нормалната работа на пълнофункционално UC решение предприятията трябва да се съобразяват с редица изисквания.

  • Подготовка на ИТ средата за UC трафика. В много организации изградената вече ИТ архитектура не е била „изчислявана“ за поддръжка на глас, видео или съвместна работа, а само за обмен на данни и обработка на такива данни. Използването на UC решения налага фундаментално нова технологична инфраструктура, особено за видеокомуникации с висока резолюция в реално време, а това означава натоварване на и без това свитите ИТ бюджети. Това важи дори при ползване на облачни услуги.

  • Автоматизацията става задължителна, особено за доставчиците на управлявани услуги. UC системите разчитат на изключително комплексна екосистема, в която проблемите могат да се появят от хиляди възможни места. Затова е невъзможно тяхното ръчно засичане, оценяване и коригиране. Нужна е „експертна“ система, която автоматично да следи цялата цифрова екосистема, да открива превантивно проблеми и да ги отстранява в реално време.

  • Уеб базираните RTC приложения от типа на Slack, Google, Atlassian, Facebook се превръщат в реални играчи на този пазар. Тези приложения се ползват през браузъри, не се нуждаят от plugin, а обикновените служители са свикнали с тях, разширявайки тенденцията BYOD в областта на UC комуникациите. „В личният си живот хората все повече ползват видео приложения от типа на Skype и Facetime, затова очакват същата лекота и функционалност и на работното си място“, твърдят анализаторите.

  • Корпоративните приложения, свързани безотказно с UC, ще подобрят потребителското изживяване. Ако влезете в приложението си за онлайн банкиране и видите нещо странно в баланса или транзакции, бихте искали с едно кликване да се свържете със служител в банката (или в обслужващия я контактен център), а съответната приложима информация за вас и сметките ви да излиза директно на екрана му. Така не се налага да обяснявате отначало кой сте, за какъв проблем се обаждате и т.н. Анализаторите са убедени, че скоро обединените комуникационни средства ще станат неразривна част от приложенията, а няма да са отделен продукт.

  • Навлизането на цифрови помощници и „роботи“ с изкуствен интелект е друга очертаваща се тенденция. Много от тези роботизирани програми вече могат да водят разговори с потребителите точно като хора, поне в чата. Но те могат да извършват редица автоматизирани задачи – насрочваме на срещи, управление на финансите (например навременно плащане на битови сметки, застраховки и др.). Освен това биха улеснили използването на самите комуникационни инструменти, например да предупреждават потребителя, че излиза извън обхвата на WiFi мрежата на летището и разговорът или видеоконференцията могат да прекъснат.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас