Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
22 мар
2017
 
 

Vivacom успя да постигне нов годишен ръст – 3,2%

Компанията отчита 437 хиляди фиксирани Интернет абонати в края на 2016 г.

1849 прочитания, 0 коментара

С постигнатите за 2016 г. приходи в размер на 875 млн. лева Vivacom успява да остане най-големият оператор на българския пазар, като ръстът спрямо 2015 г. е 3,2%. До голяма степен това се дължи на мобилния сегмент, като приходите от мобилни линии са се увеличили с почти 5% до 508,5 млн. лв., а броят на клиентите за една година е нараснал с 3,6% до 3,133 милиона.

Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на VIVACOM. Снимка: Vivacom

През 2016 г. мобилният бизнес заема вече е 32% от общите приходи на компанията при 27% за 2015 г. Според Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на телекома, заслуга за това има и разширяването на покритието на 4G мрежата, която вече покрива 86,75% от населението в над 650 населени места. Добрев обяви финансовите резултати на Vivacom при представянето на интегрирания доклад за устойчиво развитие на компанията.

Прочетете още: Vivacom свали таксите за смартфон плановете си

Същевременно при фиксирания бизнес компанията продължава да отчита спад, макар и само с 1% за 2016 спрямо предишната 2015 г. Очаквано сериозното намаление е при абонатите на фиксирана телефония - над 12% годишно до 926 хиляди. Същевременно компанията успява да компенсира този спад с ръста при потребителите на фиксиран интернет – 12% повече, или над 437 хиляди абонати, както и на платена телевизия – 11% годишен ръст, или близо 410 хиляди абонати в края на 2016 г. Близките данни за двата типа абонати не са случайни – тъй като процентът на потребителите, използващи оптична свързаност за интернет (51%), означава, че абониралите се за този вид интернет достъп домакинствата вероятно са избрали и предлаганата в пакет IP телевизията на компанията. Данните показват, че над 220 хиляди домакинства са се „закачили“ към оптичната FTTx мрежа на компанията, която в края на 2016 г. вече предлага максимална скорост към клиента до 900 Mbps (реално постижими).

Другият важен за инвестициите на оператора показател е броят на покритите с оптична мрежа домакинства – те са 1,087 милиона в края на 2016 г., или с 5% повече от 31 декември 2015 г. Съотношението покрити домакинства /абонирали се потребители е доста добро – над една пета, което е сериозно постижение за екипа, отговарящ за избора на подходящи за полагане на оптика градове и квартали.

Ако иска да привлече клиенти на други оператори обаче, предимно абонати на локални LAN доставчици, компанията трябва да навлезе и в по-райони с по-ниско жилищно строителство на големите градове, включително в София, както и в по-малките градове.

Направените през 2016 г. инвестиции от Vivacom не са малки – около 212 млн. лева, или над 22,8% от общите си постъпления за годината. За сравнение през 2015 г. операторът инвестира общо 18,7 на сто от приходите, или почти 159 млн. лв. Най-голям дял от инвестиции през 2016 г. са вложени в мрежовата инфраструктура на компанията – 71%, или 150 милиона лева спрямо 114 милиона лева за предходната 2015 г.

За последните 6 години инвестициите в развитие и обновяване на мрежата са над 1 милиард лева, заяви Добрев. - През настоящата 2017 г. компанията ще продължава да развива технологичната си инфраструктура и да предлага висококачествени и съвременни услуги на своите потребители, инвестирайки активно в покритието както на 4G мрежата, така и на оптичната си инфраструктура“, добави той.

Същевременно печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) спада с 6 на сто до 310 млн. лв. (след отчитане на елиминациите и EBITDA покaзателите на Vivacom и НУРТС).

Данните на Vivacom бяха представени в Интегриран доклад. Той включва анализ на стойността, която компанията създава за всички заинтересовани страни и за обществото като цяло. Интегрираният доклад разглежда взаимното влияние между средата, в която VIVACOM оперира, и стратегията, управлението, рисковете, резултатите и бъдещите планове на компанията, коментира Атанас Добрев.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас