Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуална и добавена реалност
21 мар
2017
 
 

Fujitsu: Бизнесите проявяват голям интерес към виртуалната реалност

1554 прочитания, 0 коментара

Александър Главчев

Настолните компютри, лаптопите и по-производителните работни станции продължават да са в основата на визията на Fujitsu по отношение на техниката за професионална употреба, въпреки пролиферацията на мобилните устройства в потребителския сегмент. От компанията считат, че бизнесът не трябва да избира между настолна и преносима машина или между ноутбук и таблет. Основната трансформация в момента е, че е налице огромен избор, без „задължителности“, както в професионалната, така и в личната сфера. Това сподели Натали Валтер, продуктов маркетинг мениджър "Работни станции" във Fujitsu по време на събитие, организирано от местния офис на компанията, на което бе представена визията на японския производител по отношение на бизнес технологиите.

Натали Валтер

Прочетете още: Джон Кармак с иск срещу ZeniMax за $22,5 млн.

Виртуална реалност

В основата на стратегията на Fujitsu, разбира се, стоят устройства като хибридните 2-в-1 таблети, мобилните компютри от сериите Lifebook и Stylistic, работните станции Celsius и т.н. От компанията обаче гледат и отвъд тях. Една от технологиите, която до 5-10 г. (по данни на Gartner) се очаква да се използва масово от бизнесите е виртуалната реалност (VR).

От Fujitsu смятат, че професионалният интерес към виртуалната реалност е по-силно изразен е определени вертикали, като например инженеринга. „Всички големи автопроизводители в момента проявяват огромен интерес към VR – подчерта Валтер. – Те изследват подобни възможности за своите шоуруми, но също така и за вътрешна употреба.“ Една от потенциалните сфери за прилагане на тези технологии е прототипирането на нови модели, особено когато става дума за екипи, които се намират на големи разстояния едни от други.

Друга потенциална сфера за навлизане на виртуалната реалност е например строителството. Чрез виртуалната реалност клиентът ще може да види предварително как ще изглежда новия му дом или офис още при проектирането на сградата или планирането на ремонта.

По думите на Валтер клиенти на Fujitsu проявяват сериозен интерес към виртуалната реалност. Те искат да знаят как работи технологията и как тя би се използвала за техните данни и в техния бизнес. По отношение на компютърния хардуер, очаквано, водещи са производителите на видеокарти Nvidia и AMD.

При очилата за виртуална реалност пък от компанията препоръчват високия клас устройства – HTC Vive и Oculus Rift. Разбира се занапред изборът тук ще се разширява.

Редно е обаче да се отбележи, че и двете посочени по-горе устройства идват от гейминг сферата. В този смисъл може да се предположи, че в бъдеще ще бъдат представени и професионални такива. Това доведе до въпрос от Computerworld дали Fujitsu oбмисля предлагане на собствено VR решение. Валтер отговори, че в компанията водят вътрешни разговори по темата, но засега нямат какво да покажат.

Интересно е да се спомене, че миналата година Fujitsu лицензира китайския производител JWD да използва нейната марка при предлагането на VR очила. През декември компанията представи модела FV200.

Работни станции

Виртуалната реалност, съвсем разбираемо, винаги се споменава в  контекста на компютри с висока производителност. Тънките и леки устройства вече се справят чудесно с обикновени офис приложения и ползване на интернет, което вероятно е достатъчно за голяма част от офис потребителите. В същото време епохата на тежките преносими компютри не е съвсем отминала, посочи Валтер. Когато потребителят има нужда от повече производителност, за обработка на видео или изображения, както и за работа с големи набори от маркетингови данни, то той вероятно има нужда от работна станция.

„Често дори в Германия все още ми се налага да обяснявам на хората какво е работна станция – сподели Валтер. – Много хора жертват производителността заради външния вид.“ По думите ѝ тази нагласа трябва да претърпи промяна, тъй като в крайна сметка става дума за работна продуктивност.

Все пак, за да угодят на желанието на хората, във Fujitsu полагат усилия да намаляват размера и да подобряват дизайна, включително на настолните си продукти от тази категория. Валтер даде за пример работната станция Celsius W550, чийто размери наскоро бяха намалени с близо 30 на сто. Новият продукт се казва Celsius W570power+ и кутията му е с обем 21 литра (намален от 29 литра). Предстои допълнително свиване на размера – отново без жертване на производителността. От компанията подчертават, че са единственият производител на пазара, който предлага пълноразмерна дискретна графика дори в най-тънките си настолни работни станции.

Прес брифингът на Fujitsu в София се проведе в деня, в който германският град Хановер стартира тазгодишното издание на изложението CeBIT. Там компанията представи нови устройства, като споменатата работна станция Celsius W570power+, както и преносимото 17-инчово решение Celsius H970. И двата продукта са промотирани като „VR-ready“.

Други нови продукти са двата преносими компютъра от серията Lifebook – U937 и S937. Те предлагат 13,3-инчови завъртащи се екрани, позволяващи да бъдат използвани като таблети. Двете устройства тежат по около 1 кг.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас