Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Триизмерен печат
06 мар
2017
 
 

Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

Производителят на самолети Boeing също тества нов 3D принтер

2906 прочитания

Ford обяви, че ще стане първият автомобилен производител, който ще тества нов 3D принтер, който ще създава части с неограничен размер. Компанията тества принтера при направата на прототипи на авточати, които могат да бъдат използвани в производството на бъдещи коли.

Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

Употребата на 3D принтер, способен да произвежда части с неограничен размер и форма може да промени напълно автомобилостроенето“, пише в съобщението на компанията.

Прочетете още: 3D технологии и изкуствен интелект ще подобряват движението във Виена

Ford теста 3D принтера на Stratasys Infinite-Build, една от двете индустриални машини, обявени миналата есен. Принтерът може да изгражда обекти с материали като въглеродни влакна за по-леки и по-здрави части.

Новите машини на Stratasys  - Infinite-Build 3D Demonstrator и Robotic Composite 3D Demonstrator, дават възможност на производителите да изграждат части с почти неограничени размери, с голяма детайлност, здравина и малко тегло.

Ford добавя, че отпечатаният 3D спойлер тежи наполовина по-малко от металния му еквивалент. „По-достъпно и по-ефикасно – тримерното печатане на големи автомобилни части като спойлери например е от полза и за Ford, и за потребителите, твърдят от компанията. - Частите, които са отпечатани, са по-леки от същите, произведени по традиционния начин, а това ще подобри разхода на гориво.“

Печатната 3D технология, казва Ford, може да предоставя по-ефикасен и достъпен начин за производството на инструменти, прототипни части или компоненти в малки серии като колите Ford Performance, както и на персонализирани авточасти. Новата 3D система е разположена в Центъра за научни изследвания и иновации на Ford в Деърборн, щата Мичиган.

3D принтерът на Stratasys Infinite Build бе проектиран специално, за да отговори на изискванията на авиокосмическата и автомобилната индустрия, тъй като може да изгражда завършени части с повтарящи се механични характеристики.

Boeing също тества 3D принтера на Infinite-Build, за да проучи възможностите за производство на леки части в малки серии.

Принтерът използва екструдер тип „винт“ или „червей“ за подаване на влакна, което му позволява да „печата“ с композитни материали като въглеродни влакна, а те не се свиват или деформират толкова лесно, колкото повечето термопластмаси. Обикновено FDM принтерите притискат полимерното влакно през чифт колела, което след това излиза през нагрятата глава на екструдера – слой след слой. Винтовият екструдер навива влакното около главата, а това повишава натиска, необходим за пресоване на композитни материали.

3D принтерът на Stratasys Infinite-Build използва хоризонтална платформа вместо традиционната вертикална платформа за създаване на отпечатани 3D обекти. Чрез хоризонталното позициониране на платформата машината може да изгражда частите отстрани, а това означава, че изгражданата повърхност е ограничена само от мястото, с което разполага производителят.

„Това ни осигурява капацитет за създаването на много по-големи части и постигане на много по-лесно сглобяване“, казва Елън Лий, технически директор на съоръжението за адитивно производство на Ford.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас