Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Триизмерен печат
06 мар
2017
 
 

Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

Производителят на самолети Boeing също тества нов 3D принтер

2274 прочитания, 0 коментара

Ford обяви, че ще стане първият автомобилен производител, който ще тества нов 3D принтер, който ще създава части с неограничен размер. Компанията тества принтера при направата на прототипи на авточати, които могат да бъдат използвани в производството на бъдещи коли.

Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

Употребата на 3D принтер, способен да произвежда части с неограничен размер и форма може да промени напълно автомобилостроенето“, пише в съобщението на компанията.

Прочетете още: 3D технологии и изкуствен интелект ще подобряват движението във Виена

Ford теста 3D принтера на Stratasys Infinite-Build, една от двете индустриални машини, обявени миналата есен. Принтерът може да изгражда обекти с материали като въглеродни влакна за по-леки и по-здрави части.

Новите машини на Stratasys  - Infinite-Build 3D Demonstrator и Robotic Composite 3D Demonstrator, дават възможност на производителите да изграждат части с почти неограничени размери, с голяма детайлност, здравина и малко тегло.

Ford добавя, че отпечатаният 3D спойлер тежи наполовина по-малко от металния му еквивалент. „По-достъпно и по-ефикасно – тримерното печатане на големи автомобилни части като спойлери например е от полза и за Ford, и за потребителите, твърдят от компанията. - Частите, които са отпечатани, са по-леки от същите, произведени по традиционния начин, а това ще подобри разхода на гориво.“

Печатната 3D технология, казва Ford, може да предоставя по-ефикасен и достъпен начин за производството на инструменти, прототипни части или компоненти в малки серии като колите Ford Performance, както и на персонализирани авточасти. Новата 3D система е разположена в Центъра за научни изследвания и иновации на Ford в Деърборн, щата Мичиган.

3D принтерът на Stratasys Infinite Build бе проектиран специално, за да отговори на изискванията на авиокосмическата и автомобилната индустрия, тъй като може да изгражда завършени части с повтарящи се механични характеристики.

Boeing също тества 3D принтера на Infinite-Build, за да проучи възможностите за производство на леки части в малки серии.

Принтерът използва екструдер тип „винт“ или „червей“ за подаване на влакна, което му позволява да „печата“ с композитни материали като въглеродни влакна, а те не се свиват или деформират толкова лесно, колкото повечето термопластмаси. Обикновено FDM принтерите притискат полимерното влакно през чифт колела, което след това излиза през нагрятата глава на екструдера – слой след слой. Винтовият екструдер навива влакното около главата, а това повишава натиска, необходим за пресоване на композитни материали.

3D принтерът на Stratasys Infinite-Build използва хоризонтална платформа вместо традиционната вертикална платформа за създаване на отпечатани 3D обекти. Чрез хоризонталното позициониране на платформата машината може да изгражда частите отстрани, а това означава, че изгражданата повърхност е ограничена само от мястото, с което разполага производителят.

„Това ни осигурява капацитет за създаването на много по-големи части и постигане на много по-лесно сглобяване“, казва Елън Лий, технически директор на съоръжението за адитивно производство на Ford.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас