Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
01 мар
2017
 
 

Дигиталните портфейли и VR сред топ темите при технологиите за плащане

1615 прочитания, 0 коментара

Дигиталните портфейли доминират в разговорите за нови методи за плащане, сочи Петото годишно изследване на Mastercard за нагласите в сферата. Проучването, проведено в партньорство с PRIME Research и Synthesio, проследява 3,5 милиона разговора през 2016 г. в редица социални медии, сред които Twitter, Facebook, Instagram и Weibo. Дигиталните портфейли печелят вниманието на потребителите със споменаване в 75% от общия брой дискусии.

Нарастващата употреба на дигитални портфейли в магазини, онлайн и в приложения генерира повече от 2 милиона споменавания, като 84% от разговорите са се провели в Twitter (. Освен разплащането, по-голямата част от потребителите очакват допълнителни функционалности при картите за лоялност и обществения транспорт.

Прочетете още: Чат ботове ще позволяват плащания през комуникационни платформи

Активирането на нови технологични решения като изкуствен интелект и умни домашни асистенти е втората най-дискутирана тема за плащания, която набира скорост през 2016-а. Тези иновативни методи за разплащане генерират особено силен потребителски интерес през четвъртото тримесечие на годината, като хората дискутират как биха могли да пазаруват с нови, по-умни устройства.

  • На път – Wearable технологиите са лидер сред темите за иновативни решения, като водещи са анонси за партньорствата между технологични производители и доставчици на разплащателни услуги. В региона на Азия и Океания потребителите споделят очаквания за интеграция на мобилен портфейл в wearable технологии.

  • На вашите услуги – Умните асистенти, виртуалната реалност и изкуственият интелект също регистрират публично внимание като нови разплащателни технологии. Потребителите в Северна Америка демонстрират завишен интерес през цялата година към опростяване на изпращането и получаването на мобилни преводи с една команда към умния асистент.

  • Свързване на устройства - Internet of Things е гореща тема с преобладаващи коментари от Северна Америка (44%) и Европа (34%). Дискусията придобива фокус върху онлайн плащанията, които да бъдат достъпни от всяко свързано устройство.

Според изследователите потребителите показват засилен интерес към внедряването на нови технологии, които правят пазаруването по-бързо, по-лесно и по-сигурно. Темата за виртуалната реалност (VR) генерира най-позитивна нагласа, като потребителите вярват, че в бъдеще ще могат да извършват плащане с едно кимване на главата.

В своите разговори, хората продължават да отбелязват, че успехът на новите технологии и нови начини за разплащане е зависим от нива на сигурност и защита, много по-големи от тези, които познаваме днес.

Почти половината от потребителите (43%) проявяват интерес към иновации отвъд традиционните пароли – биометрия и други форми на идентифициране, които осигуряват по-добра защита и намаляват риска от измами.

Като основни изводи изследователите разграничават няколко насоки:

  • Бърз достъп – Новите технологии за лицево разпознаване, пръстови отпечатъци и автентикация чрез докосване са водещи в над половината от разговорите за биометрични данни/автентикация (51%). Диалогът в социалните медии около новите технологии за биометрично разпознаване и автентикация е изключително позитивен.

  • Кажи „Зеле“ – Разговорите за лицево разпознаване са фокусирани върху Identity Check Mobile App на Mastercard, Hands Free App на Google и патентованата от Snapchat технология за обединяване на плащания с услуги в реално време.

  • Забрави за паролите – Потребителите се оплакват от въвеждането, забравянето и промяната на конвенционалните пароли и изразяват интерес към замяната им с по-лесен и удобен начин за идентификация.

„Технологиите правят реалност живота без кеш за много хора по света всеки ден“, каза Марси Коен, вицепрезидент „Дигитални комуникации“, Mastercard. „Тази година изследването показва увеличаване на интереса към новите методи за пазаруване и разплащане, които само допреди няколко години изглеждаха невероятни и недостъпни“.

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Дмитри Черевик: Цел №1 за местния офис на Progress е растежДмитри Черевик: Цел №1 за местния офис на Progress е растеж

ПРОФИЛ Progress е водещ доставчик на технологии за разработка и пускане на приложения. Компанията дава възможност на независимите софтуерни вендори да създават и пускат приложения за бизнеса, включващи когнитивни възможности, които чрез ...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас