Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
24 фев
2017
 
 

ООН слага край на маркетинговата война за значението на „5G“

1333 прочитания, 0 коментара

Маркетинговите отдели на много мобилни оператори вече развяват обещания за своите все още несъществуващи услуги, които ще бъдат предлагани от техните бъдещи мобилни мрежи от пето поколение (5G). Приказките по темата са доста разнородни. Организацията на обединените нации (ООН) възнамерява да използва авторитета си, за да наложи ясни правила за това какво точно ще може да се квалифицира като мрежа от следващо поколение.

Международният съюз по телекомуникации (International Telecommunication Union, ITU), специализираната агенция към ООН, отговорна за стандартите при използване на радиочестотния спектър, публикува предварителен списък с 13 технически изисквания към мобилните мрежи от следващо поколение. Сред тях са скорост на сваляне до 20 Gbps (гигабита в секунда) и на качване на данни до 10 Gbps.

Официалното лого на 5G, одобрено от 3GPP

Прочетете още: 5G инициатива на Ericsson и Intel ще проучва индустриалния IoT

Разбира се, на всички е известно, че обикновено въпросната „скорост до“ твърде рядко е постижима в реални условия, т.е. извън маркетинговите послания на доставчиците. Затова от ITU са предвидили изисквания за „типични“ скорости – 100 Mbps (мегабита в секунда) при сваляне и 50 Mbps при качване на данни.

Агенцията отива дори по-далеч дефинирайки и минимални изисквания – скорости, постижими при голямо натоварване на мрежите. От ITU дефинират това по следния начин – 1 млн. свързани потребители на квадратен километър. В такива случаи инфраструктурата на телекомите трябва да е способна да предлага поне базова функционалност. Т.е. безпроблемно изпращане поне на съобщения и сигурна работа на устройства от Интернет на нещата.

От агенцията искат да дефинират и минимално качество на услугата при движение с различни скорости. В натоварена градска среда скоростите на превозните средства не са особено високи, но извън населените места са предвидени две категории: при движение със скорост между 10 и 120 км/ч и до 500 км/ч.

Останалите неща в списъка са по-технически и включват минимални изисквания за използването на честотния спектър, за гъстотата на трафика и за ефективното използване на честотите.

Интересно е да се отбележи, че документът на ITU е кръстен „Minimum requirements related to technical performance for IMT-2020 radio interface(s)“, където „IMT-2020“ означава именно 5G. IMT е съкращение от International Mobile Telecommunication system. По същия начин 4G се казва IMT-Advanced, а 3G – IMT-2000. Логично, цифрата 2020 в името на стандарта показва годината, когато се очаква той да бъде финализиран.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Димитрина Апостолова, регионален мениджър Корпоративни продажби – Бургас, във Виваком:

Димитрина Апостолова, регионален мениджър Корпоративни продажби – Бургас, във Виваком:

Телекомуникациите са двигател за развитие на умните градове
Цифров офис от ново поколение:

Цифров офис от ново поколение:

Как да постигнем свободно движение на информация и автоматизиране на процеси?
Емил Китанов, Старши консултант, Елит Софтуер:

Емил Китанов, Старши консултант, Елит Софтуер:

Някои детайли за Business Intelligence функциите на модерните ERP системи

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Предимствата на облачните ИТ услуги са достъпни за всеки бизнесПредимствата на облачните ИТ услуги са достъпни за всеки бизнес

Добромир Тодоров е главен директор „Облачни услуги“ на HeleCloud. Той е бил съосновател и е управлявал множество стартъпи в сферата на технологичните и финансови услуги. С опит в архитектурните решения, сигурността и инженеринг на...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас