Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Системи и решения
20 фев
2017
 
 

Облачни системи доминират при решенията за управление на транспорта

2235 прочитания, 0 коментара

7% среден годишен ръст на пазара на системи за управление на транспорта (transport management system, TMS) за периода 2017-2021 г., сочат прогнозите на Technavio. Според анализаторите от компанията, през 2021 г. се очаква оборотът от такива решения да достигне 19,82 млрд. долара. Очакванията на техните колеги от MarketsandMarkets са по-смели – 15,6% среден ръст за периода 2015-2020 г. Оттам допълват, че през 2015 г. общите приходи в сегмента са били $9,22 млрд., а през 2020 г. се предвижда да достигнат 19,03 млрд. долара.

Според MarketsandMarkets един от основните фактори, обуславящи ръста в сферата на интелигентните транспортни системи, е спадът при RFID базираните устройства и сензори, използвани за безконтактно проследяване на стоките при тяхното транспортиране.

Прочетете още: Умни складове ще оптимизират търговията през 2017 г.

Облаци срещу локални инсталации

Същевременно компаниите търсят системи, които да успяват да поемат всичките входящи и изходящи операции, свързани с управлението на веригите за доставки. Те трябва да включват както очевидното планиране и управление на транспорта, така и съпътстващи дейности. Превозването може да се извършва чрез пътен, железопътен, въздушен и морски транспорт, както и комбинация от повече от един от изброените. Все по-често на тези решения се гледа като на ключови за постигане на желаната оперативна ефективност.

Облачните системи за управление на транспорта представляват лъвският пай от този пазар с 60% дял през 2016 г., съобщават от Technavio. Ценовата ефективност и гъвкавостта на този модел за доставка на функционалности е друг важен стимул, осигуряващ ръста в сегмента. С развитието на предложенията от типа софтуер като услуга (software as a service, SaaS), използването на TMS ще става все по-масово, уверени са анализаторите. Увеличаващото се търсене води със себе си и нарастваща конкуренция между доставчиците, което пък води до представянето на по-напредничави и надеждни решения.

Локалните TMS системи пък се описват като консолидирани автономни приложения, обединени в пакет, поддържащ всички задачи, свързани с транспорта. Според анализаторската компания оборотът в този сегмент ще достигне 152 млн. долара. В момента неговият дял е 10 на сто. Оттам допълват още, че тези решения изпитват трудности в сравнение с облачните предложения, тъй често като разчитат на остарели архитектури. Това води до увеличени разходи и може да усложни управлението на транспорта.

Наблюдавайки намаляването при търсенето на локално инсталирани системи, нови доставчици създават облачни услуги, базирани на SaaS модела, който позволява спестяване на разходите за имплементация и елиминира авансовите плащания. От тази гледна точка локалните решения все пак ще растат до 2021 г., макар и с много бавен темп.

Управлявани услуги

От Technavio допълват още, че терминът облачни TMS може да включва и предложения за управлявани транспортни услуги. Според компанията подобни споразумения могат да предоставят на клиентите централизиран поглед върху транспортната функция и да осигурят база, върху която да се изграждат по-нататъшни подобрения оптимизации.

Някои от най-важните предимства на управляваните транспортни услуги са подобряване на нивото на обслужване (с 30 на сто, според Technavio), както и по-доброто оползотворяване на активите (с 10%) и увеличеният транспортен капацитет (30%).

Световните разходи за поддръжка на TMS решения се оценява на 233 млн. долара през 2016 г., като се очаква да достигне 240 млн. през 2021 г. Според анализаторите много компании търсят намаляване разходите тази насока чрез аутсорсинг на такива услуги при специализирани доставчици.

По данни на Technavio много от малките, а и от големи компании не разполагат с вътрешна експертиза за осигуряване на адекватна техническа поддръжка. Затова се прибягва до услуги на специалисти. Като подсегмент в тази насока може да се отделят услугите за справяне с „фронтови“ проблеми. Анализаторите очакват разходите за тях да достигнат 205 млн. долара в световен мащаб до 2021 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас