Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
07 фев
2017
 
 

CheckPoint Cardio и VIVACOM със съвместна услуга за телемедицина

3744 прочитания, 0 коментара

 Александър Главчев

Услуга за дистанционно следене на сърдечната дейност на пациенти стартира българската компания Check Point Cardio Group в партньорство с VIVACOM. Тя е разработила система, позволяваща дистанционно следене на сърдечната дейност, кръвното налягане и дишането. За разлика от обикновените т.нар. ЕКГ холтери, които се използват за дългосрочни изследвания и ранна диагностика на сърдечно-съдови заболявания, продуктът на CheckPoint Cardio (Чек Пойнт Кардио) предлага възможности за предаване на информацията в специални центрове, чрез които да се осигурява 24-часово наблюдение на пациента. Тъй като зад мониторите в тези центрове стоят кардиолози, системата позволява превантивно реагиране при прединфрактни състояния например, както и насочване на спешната помощ към точното местоположение на човека при инцидент.

Прочетете още: Ще въвеждаме е-здравни карти и единна ИС в здравеопазването

Ивайло Дачов демонстрира работата на CheckPoint Cardio

Засега услугата е предназначена за болници и практикуващи лекари, но създателите й не крият амбицията си да я направят достъпна и за по-широка публика. За да се възползва от нея, пациентът трябва да носи със себе си две устройства – датчик, който се прикрепя на гърдите и мобилно устройство със SIM карта, предаващо информацията чрез мобилната GSM мрежа. Цената на хардуерната част е 1200 лв. От Vivacom са разработили четири пакета, всеки от които включва определен брой прегледи (т.е. 24-часови наблюдения) месечно. Броят им варира от 5 до 30, а цената на услугата – от 65 до 300 лв. Постоянното наблюдение може да е подходящо за хронично болни пациенти, а най-базовият пакет - за по-рутинни изследвания.

Check Point Cardio разполага с един основен и три поддържащи медицински центъра. На разположение са 15 лекари и 40 медицински сестри. Анализът на данни се извършва автоматично, при капацитет за едновременно наблюдение на до 3000 пациенти. Според Ивайло Дачов, управляващ партньор в компанията, системата позволява осигуряване на кардиолог във всяко населено място на принципа на телемедицината. По думите му решението вече се използва в малки населени места, където „секретарката в кметството слага уредите на възрастните хора, след което диагнозите им се печатат на принтера“. Такъв е примерът с гр. Калофер, където жителите в противен случай биха били принудени да пътуват до Карлово или Казанлък за преглед при специалист.

Хардуерните устройства са оборудвани и с паник бутони

Системата се разработва от 2010 г. и включва над 35 000 пациентски файла. Дачов цитира данни от САЩ, според които подобни решения имат потенциала да намалят с между 35 и 56 на сто на внезапната смъртност поради сърдечно-съдови заболявания. Също така тя може да доведе до 47% намаляване на спешните хоспитализации и 65% на нуждата от лично посещение в лекарски кабинет.

Опитът от реалното използване на системата у нас показва, че в 76,7% от случаите при пациентите се откриват нови състояния. В 84,6% от тях се е наложила промяна на терапията в резултат на новата диагноза. При критични случаи пък средното време между тяхното засичане и хоспитализацията е около 2 часа.

От Check Point Cardio и VIVACM считат, че системата е подходящa и за професии, които изискват наблюдение и анализ на физическото състояние – миньори, полицаи, огнеборци. Тя може да бъде полезна и за спортисти, които желаят да наблюдават сърдечната си дейност, а така също и за хора, които живеят под стрес или водят нездравословен начин на живот.

Според Дачов към системата проявяват интерес в чужбина. По думите му тя може лесно да бъде интегрирана с електронна здравна карта. Интерес от страна на държавата обаче засега не се наблюдава.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас