Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
01 фев
2017
 
 

Sony: Селфито ще стане средство за банкиране или медицински преглед

Проучване на Sony Mobile и футоролога д-р Пиърсън сред над 6500 потребители в Европа идентифицира 10-те най-популярни аспекта на селфи снимките.

3032 прочитания, 0 коментара

Една трета от потребителите биха се чувствали по-сигурни, ако банките използват селфита като пароли, а повече от една четвърт биха предпочели да видят своя личен лекар чрез селфи или видеоразговор, отколкото лично. Това са част от изводите в нов доклад на Sony Mobile, базиран на изследване сред 6500 европейски потребители от Великобритания, Франция, Германия и Испания.

Банкирането също може да става през селфи камерата

Камерите в смартфоните камерите имат потенциал да помогнат на редица индустрии да навлязат по-бързо и удобно в цифровата ера, използвайки популярността на селфитата. „От „забавно увлечение“ селфитата могат да се превърнат в технологичен феномен“, пише в доклада, написан на база на това проучване и публикуван съвместно с Futurizon. Потребителите са отворени към "огромния брой потенциални приложения" на камерата и снимките от смартфона, допълват авторите на доклада.

Прочетете още: Sony със силен HDR фокус при продуктите на CES 2017

Съвместно с футоролога д-р Иън Пиърсън, Sony Mobile е проучила редица сектори, които са склонни да включат смартфон фотографията и селфитата като технологична функция в бъдеще. Потенциалните приложения са доста разнородни и обхващат като тематични паркове със „селфи-влакчета", които позволяват на пристрастените към адреналина да заснемат преживяванията си на най-новите съоръжения, така и пристрастените към пазаруването, които да ги използват като „виртуален личен асистент“, за да пробват различни тоалети с натискане само на един бутон.

Селфитата вече са популярни при романтичните срещи. Снимка: Sony Mobile

След като компанията е идентифицирала тези приложения, е проведена анекта сред над 6500 потребители, които са коментирали еволюцията на селфитата като социална тенденция и стремежа към подобни начини на иновативна употреба на смартфон фотографията.

В доклада са описани и 10-те най-популярни бизнес аспекта на селфи сникмите, които според потребителите ще се развият през следващите 5 години:

  1. Запознанства: Селфи с човека, с когото имате среща, за да разберете какво наистина си мисли. „Можете да разберете дали някой ви намира за привлекателен чрез анализ на фактори като например разширяване на зеницата или език на тялото, докато ви гледа. Правене на селфи по време на среща може да послужи като индикация за това как върви тя“, пише в доклада.

  2. Медицина: Над една четвърт от хората биха предпочели да видят своя личен лекар чрез селфи или видеоразговор за първична консултация. Лекарите могат да поставят първоначална диагноза чрез селфи, като това дава значителен потенциал за подобряване на здравето и същевременно намалява разходите за здравеопазване, подпомага ранното диагностициране и насърчава хората да вземат по-активно участие в собственото си здравословно състояние. В същото време селфита на кожата с висока резолюция могат да помогнат на лекарите при диагностиката от разстояние на обриви, брадавици или дори рак на кожата, пишат още анализаторите. Медицинският изкуствен интелект би свършил значителна предварителна работа чрез предоставяне на съвети, свързани с това дали консултацията с лекар е наложителна. Светлинните излъчвания и отражението им върху кожата дават сведения за притока на кръв, така че компютър може директно да провери пулса и да измери приблизително кръвното ви налягане. Селфитата могат да послужат и като индикатор за телесната температурата (за да помогнат при диагностицирането на треска, промяна в телесната топлина) за проверка на циркулацията на кръвта, влажността на кожата - фактори, които показват нивото на стрес. Фобиите също могат да бъдат открити чрез анализ на изображението, разширението на зениците, лицево и жестово разпознаване.

  3. Банкиране за селфи поколението: Почти половината от анкетираните на възраст от 25 до 34 години биха се чувствали по-сигурни, ако достъпват банките си чрез „селфи парола“. Селфитата могат да бъдат използвани като биометрични идентификатори. Освен самото заснемане с личния телефон, той автоматично осигурява и други токени за сигурност, които да бъдат използвани за идентификация. Така се гарантира, че селфито е на собственика му и датира от времето на заснемане, а не на измамник, който използва стара снимка, копирана от уебсайт. Правенето на селфи се превръща в характерна дейност за много хора, така че естествено съчетава биометричната с електронната сигурност за разлика от все по-сложните пароли и потребителски идентификации.

  4. В свободното време: Около половината от търсачите на силни усещания биха искали да изпробват "селфи-въртележка" - въртележка, която ви дава възможност да заснемете вашето преживяване, докато се случва. В бъдеще въртележките могат да разполагат с вградени поставки за телефон, предлагащи сигурен захват, защитен от вибрации, и монтирани на добро място, от което да се правят селфита.

  5. Във фитнеса: Селфита, които работят с изкуствен интелект, за да направят мониторинг на тялото, например сърдечния ритъм, и дори да дават предложения за подобряване на техниката и колко точно се извършва дадено упражнение. Днес уред с изкуствен интелект може да анализира движенията на тялото не само, за да се провери изгарянето на калории и сърдечния ритъм, но и за да посъветва как точно да се извърши дадено движение и да покаже какво трябва да се промени. Селфитата няма да се използват само за пример, а и за да ни кажат как да се справим по-добре следващия път.

  6. Точни размери на дрехите: Заснемане на 3D изображение на тялото с цел установяване точните размери на дрехите. Бързото производство, персонализацията и доставката вече набират скорост, а селфитата ще ускорят още повече това. Селфи по бельо в съблекалня от различни ъгли, докато се въртим, позволява автоматичното снемане на размерите на тялото, така че потребителят да получи дрехи, направени точно за неговата форма на тялото и неговия размер, дори ако пробва облекло извън наличното в магазина.

  7. В търговията: Използвате смартфон камерата си, за да пробвате различни тоалети, подходящи за формата на тялото ви, с натискането на един бутон. Селфито може да покаже как един потребител би изглеждал в разнообразни тоалети, така че той може да изпробва един цвят, а обработената снимка да го покаже със същия тоалет, но в различни цветове, или с напълно различен тоалет.

  8. Социална валута: Плащате вход за кино чрез селфи. Селфитата биха могли да бъдат използвани като част от процедурата за влизане в туристически атракции или кино вместо билети или пръстови отпечатъци. След влизане селфитата биха могли да бъдат използвани за оторизация на други плащания, а качването на селфи от самото място в социалните мрежи би осигурило на потребителя отстъпка или предимство на опашката.

  9. Роботи: Използвате вашия смартфон за контролиране на дронове или роботи, за да заснемат селфи от екстремни места. Спортните екшън селфита очевидно не позволяват на потребителя да държи телефон в ръцете си, за да ги заснеме. В тази област на помощ идват дроновете, които могат да бъдат оборудвани с камера и да следват скиор в движение. Те често са контролирани от смартфон приложения, а и могат да препредават изображения на телефона, така че това добавя и дистанционна камера към възможностите на телефона. Подобно на дроновете, роботите скоро ще бъдат често използвани за заснемане на селфита на самите тях или на хора. Те могат да бъдат използвани за селфита в опасни места, като роботът играе ролята на дубльор и чрез употребата на добавена реалност да заменя своята снимка с тази на „главния актьор“. Роботът може да стои на ръба на скала и да прави селфита, а вие да бъдете добавен на тях впоследствие, обясняват авторите на доклада.

  10. Вкъщи: Използването на селфита за сигурност и достъп до нашите домове и автомобили. Гарантирането на личната безопасност е важен фактор в ежедневието ни. Много хора инвестират в устройства за Интернет на нещата, например умни ключалки. Влизането вкъщи, в колата или в офиса вече ще е възможно и чрез селфи. Камера на входа може да свърши тази работа, но притежаването на телефон със свои собствени идентификационни данни за сигурност, чиято камера прави селфита при определен ъгъл, с определен израз на лицето или жест, добавя висока степен на допълнителна проверка на самоличността. Използването на селфи дава допълнително спокойствие, пише още в доклада.

Беше изключително интересно да очертаем развитието на селфитата и смартфон фотографията съвместно с екипа на Sony Mobile. Но още по-насърчаваща бе реакцията на потребителите, които показаха, че са отворени към обхвата на бъдещата употреба на селфитата и видео разговорите, коментира д-р Иън Пиърсън, футоролог и създател на доклада „Бъдещето на селфитата“ и ръководител на футорологична организация Futurizon. - Резултатите ясно показват, че селфитата вървят към своята трансформация от забавно увлечение в технологичен феномен и дават храна за размисъл за редица индустрии.“

"В Sony Mobile сме изправени пред двойната задача да проектираме смартфони, които правят живота на потребителите по-лесен днес, но с поглед в бъдещето, и да насърчаваме иновациите и промяната. Винаги сме разглеждали фотографията като ключова функция в смартфона и именно заради това сме интегрирали напреднали технологии в селфи камерата на нашия Xperia™ XZ - за превъзходно качество на снимките. Затова е изключително вълнуващо да разберем, че потребителите са готови да прегърнат селфитата за такъв широк диапазон на употреба в близко бъдеще“, допълва Мичио Марухаши, отговарящ за маркетинговата стратегия в Sony Mobile.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас