Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
27 яну
2017
 
 

Microsoft с 93% ръст на приходите от Azure

2724 прочитания

Фокусът на Microsoft върху облачните технологии продължава да се отплаща. Технологичният гигант демонстрира ръст във всички свои бизнеси в тази насока през последното тримесечие, приключило на 31 декември, включително Office, Dynamics и Azure.

От доклада за финансовите резултати за второто тримесечие на финансовата година на компанията става ясно, че облачните услуги „теглят“ оборота с 14 млрд. долара приходи годишно. По време на предходното тримесечие този показател е бил 13 млрд. долара.

Особено силен е ръстът при Azure. Използването на услугите е по-голяма спрямо година по-рано, а оборотът от този бизнес е нараснал с 93 на сто.

Като цяло компанията отбелязва лек ръст на приходите и печалбата си спрямо аналогичното тримесечие на миналата година. Общо продажбите й възлизат на 24,1 млрд. долара, а чистата печалба – 5,2 млрд. долара. За сравнение в края на 2015 г. Microsoft отчете 23,8 млрд. оборот и малко над 5 млрд. долара печалба.

Компютърният сегмент също е показал силни резултати по време на тримесечието. Продажбите на Windows устройства от висок клас са увеличили пазарния си дял в рамките на периода, сподели Ейми Хууд, главен финансов директор на Microsoft по време а обявяването на финансовите резултати.

Въпреки че в повечето сфери компанията е демонстрирала добри резултати, почти пълното затишие при Windows смартфоните задържа сумарния ръст. Спрямо миналата година спадът в тази сфера е с цели 81%.

Приходите от Eclipse Server са се свили с 4%, след като предишните три тримесечие демонстрираха ръст. От компанията обясняват, че това се дължи на големия брой приключващи споразумения за поддръжка на Windows Server 2003. Microsoft официално прекрати поддръжката на този софтуер през 2015 г., но някои клиенти продължават да плащат за допълнителна такава.

Публикуваните финансови резултати не показват какво е влиянието на LinkedIn върху бизнеса на компанията, тъй като придобиването на социалната мрежа, за която Microsoft плати 27 млрд. долара, приключи в началото на декември. Все пак от там допълват, че за периода LinkedIn е отчела 228 млн. приходи и е загубила 100 млн. долара.

По думите на Сатя Надела, главен изпълнителен директор на Microsoft, най-важната задача пред социалната мрежа занапред е да привлича потребители и да увеличава техните интеракции. Затова компанията ще се фокусира върху нейната интеграция с продукти като Office и Dynamics.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас