Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
23 яну
2017
 
 

Водородните станции за автомобили ще достигнат 5000 през 2032 г.

През тази 2017 г. в света ще има 384 станции за презареждане с водород.

1311 прочитания, 0 коментара

Станциите за презареждане, които да поддържат бурноразвиващата се индустрия от водородно гориво, също набират скорост и към 2032 г. техният брой ще достигне 5000, посочва нов доклад на вашингтонската фирма Information Trends. Според него, разгръщането на станции за водородно гориво на основните пазари напредва много бързо, засилват перспективите за по-масово закупуване на автомобили с горивни клетки.

През 2015 г. в света е имало 115 станции за зареждане с водород, а през 2016 г. те са вече 285. Тази година се очаква техният брой да нарасне до 384. По данни на Information Trends, през 2022 г. те ще са 1306, а до 2032 броят им ще достигне 4808.

В САЩ този тип зареждащи станции ще достигнат 78, през 2022 г. ще са 197, а до 2032 г. ще надхвърлят 1200.

Прочетете още: 18-годишен микробиолог разработва микробни горивни клетки

Освен ръст при водородните станции, има раздвижване и при автомобилните производители. Audi и Mercedes-Benz се подготвят да пуснат подобни автомобили, притиснати от азиатските си конкуренти, които вече имат модели с водородно гориво, включително Toyota, Honda и Hyundai.

Audi A7 Sportback с водородна клетка. Снимка: Audi AG

Audi A7 Sportback h-tron quattro, която ще излезе до края на годината, ще разчита на клетки с водородно гориво

През 2015 г. Toyota започна да продава своя модел FCV Mirai, а Hyundai продължава да продава своя Tucson (в САЩ) и ix35 (извън САЩ). Honda представи своя концептуален модел с водородно гориво FCV Concept на редица автосалони през 2015 г., а първите коли ще се появят на пазара през тази година.

Третото поколение Honda FCV, моделът 2017 Honda Clarity Fuel Cell, вече се предлага от дилъри в Южна Калифорния.

Седанът Clarity Fuel Cell може да бъде взет и на лизинг, като се доставя с безплатно водородно гориво за $15 000. Колата има пробег от 366 мили (590 км) и харчи средно 68 MPGe (мили за галон гориво бензинов еквивалент), или в по-познатите на Стария континент мерки – 3,46 литра/км.

В Европа Дания стана първата страна, която разгърна национална мрежа от станции за зареждане с водород, а Германия е водеща по отношение на разгръщането, като през следващите 6 г. се очаква монтирането на 400 такива станции.

В САЩ лидер, естествено, е щатът Калифорния, където много агресивно се инсталират водородни станции като част от усилията за намаляване на парниковите емисии.

Nikola Motor Co./Google Maps

Част от 364 водородни станции на Nikola Motor ще бъдат изградени по план през следващата година.

„И Toyota, и Honda, както и корейската Hyundai сякаш странят от електромобилите, а предпочитат технологията с горивни клетки“, казва Нейки Джафъри, автор на доклада на Information Trends. - И двете предоставят финансиране за създаване на станции за презареждане с водородно гориво.“

Според друг доклад за 2015 г. на щатското Министерство на енергетиката, индустрията с водородното гориво е постигнала редица ключови достижения през последните няколко години. Сред тях са газовата компания Linde, която през 2015 г. е имала над 1 милион зареждания с водород на завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина. BMW използва повече от 350 мотокара, захранвани от горивни клетки, които обслужват производствените и логистични операции на завода, което превръща мотопарка в най-големия в света от този род.

Станции за водородни горивни клетки

И тъй като разходите за водородни станции спадат непрекъснато, техният капацитет расте, пише още в доклада на Information Trends. До 2032 г. водородните станции ще разполагат с общ капацитет от 3 млн. кг на ден. Конкуренцията на пазара на превозни средства с горивни клетки ще бъде ожесточена, стимулирана и от значителните технологични иновации и намаляването на разходите.

„Водородът е горивото на бъдещето, твърди Джафъри. - А разпространението на водородни станции представлява естествен прогрес от изкопаемите горива към чистата енергия. Инвестициите в инсталирането на водородни станции са потресаващи, осигурени предимно чрез публично-частни партньорства“, добавя той.

Клетките с водородно гориво работят със смесван по електромеханичен път водород и кислород, за да произведат електричество, вода и топлина. Горивните клетки непрекъснато генерират електричество, докато има източник на гориво. Горивните клетки не изгарят горивото, което прави процесът тих, без замърсяване, както и 2-3 пъти по-ефективен от технологиите с вътрешно горене. Система с горивни клетки може да бъде източник на електричество с наистина нулеви вредни емисии, ако водородът се произвежда от незамърсяващи източници.

Как работи пакетът от клетки с водородно гориво

Горивна клетка, снимка Toyota

През миналата година Information Trends обяви, че водородните автомобили (FCV) ще настигнат по продажби електромобилите (EV) заради по-краткото време за презареждане и по-голямото изминавано разстояние.

Докладът посочва още, че до 2020 г. в няколко региона ще има достатъчно добре развита инфраструктура за водородно зареждане, което ще стимулира продажбите на подобни модели коли.

През 2032 г. в целия свят ще бъдат продадени над 20 милиона автомобила с водородни горивни клетки, като с тези продажби автомобилната индустрия ще си генерира приходи в размер на до $1,2 трилиона. До 2050 г. колите с горивни клетки ще станат най-бързорастящият сегмент от автомобилния пазар“, твърди Джафъри.

Computerworld

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Едуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнесаЕдуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнеса

Едуард ван Лейнт е председател и главен изпълнителен директор на EPI Group of Companies. Има над 25 години международен опит в сферата на високите технологии и центрове за данни. Той е основният двигател зад успешното разрастване на EPI в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас