Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
17 яну
2017
 
 

Facebook готви новинарска реформа

1805 прочитания, 0 коментара

През последните месеци се изговори много критика около ролята на Facebook при разпространението на новини. Миналата седмица компанията анонсира пакет от инициативи за подобряване на взаимодействията си с журналисти и средствата за масова информация.

Новият Facebook Journalism Project се състои от три основни компонента. На първо място компанията разработва нови функции, чиято цел е да помагат на издателите да използват по-ефективно социалната платформа за разпространение на материали и развитие на бизнеса си.

Прочетете още: Facebook ще маркира новини, считани за фалшиви

Второ, Facebook работи над създаването на нови инструменти, които да помагат на журналисти да качват свои материали в социалната мрежа и да разбират по-добре нейните възможности. И, трето, компанията възнамерява да пресича разпространението на лъжлива информация и да разяснява на потребителите кои материали заслужават доверие.

Инициативите са призвани да помогнат на Facebook да се справи с увеличаващата се критика по отношение на слабия контрол при разпространението на новини. Едно от ключовите обещания е, че при реализацията на проекта социалната мрежа ще да поддържа контакти с журналисти, без да им налага каквото и да е.

Промените са планирани след преговори за ролята на Facebook в новинарската екосистема. В момента компанията предлага платформата си за разпространение на информация, без да поема отговорност за качваното там съдържание. Новите инициативи са признание, че част от отговорностите в тази насока са и нейни.

Много хора свързват проекта с отправените по адрес на социалната мрежа критики заради недостоверни публикации по време на изборите в САЩ. Реализацията му обаче е започнала още преди тях.

За укрепване на сътрудничеството си с журналисти компанията възнамерява да анализира отзивите от страна на издателите. За тази година вече са планирани обсъждания на продукти и срещи с издатели от САЩ и Европа, които трябва да помогнат на Facebook при работата си със средствата за масова информация и отделните журналисти.

„Проявяваме особен интерес към разпространението на местни новини – подчертава Фиджи Симо, продуктов директор във социалната мрежа. – Въпреки че инициативите са в съвсем ранен стадий Facebook е заинтересована от сътрудничество с издатели и журналисти, което би помогнало при разпространението на съдържание сред локални потребителски общества.“

Обявена е съвместна разработка, заедно с редица издания, на нова функция, позволяваща обединяване на няколко материала във формата Instant Articles в една публикация. Заедно с немското издателство Bild компанията възнамерява да интегрира в Instant Articles пробен абонамент, който да позволи на издателите да увеличават доходите си от разпространението на материали в социалната мрежа.

Платформата за медиен мониторинг CrowdTangle, която Facebook придоби през ноември, ще може да се използва свободно. Преди тази услуга изискваше платен абонамент и се използваше от издатели като Vox Media (The Verge, Polygon, Vox и др) и NPR (National Public Radio) в САЩ.

За борба с разпространението на недостоверни новини компанията пуска социални реклами, които трябва да помогнат на потребителите да бъдат по-информирани. Дългосрочните цели предполагат поддръжка на организации, повишаващи новинарската грамотност на потребителите на Facebook, като се разглежда и предоставяне на финансови грантове.

Наред с това борбата срещу разпространението на лъжливи материали предполага сътрудничество с организации, които ще осъществяват бърза проверка на новините във Facebook.

Въпреки че тези промени биха могли да помогнат за разсейване на опасенията за връзки на социалната мрежа с недобросъвестни журналисти, те не решават основния проблем. Днес Facebook е един от най-големите източници на световни новини, разполагащ с милиони активни потребители.

С помощта на своята платформа компанията управлява информационни потоци и може да променя подаването на данни по свое усмотрение. Миналата година например бе обявено, че броят новини в получаваното от потребителите съдържание ще бъда намален, като и формиране на рейтинг на основа на публични оценки.

Само една промяна в алгоритъма може да окаже много по-голямо влияние върху състоянието на новините във Facebook, отколкото всички останали инициативи. Резултатите от всичко това ще се видят в последствие.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас