Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
17 яну
2017
 
 

Китай затяга контрола над магазините за приложения

През януари Китай нареди на Apple да премахне приложението на New York Times.

2544 прочитания, 0 коментара

Китай изисква всички магазини за приложения, които работят в страната, да бъдат регистрирани в нейната Администрация по киберпространство, представяйки това като битка срещу зловредните кодове, но спред други е опит да се затегне контролът над нецензурираното съдържание.

Сайтът на Baidu предоставя достъп до хиляди мобилни приложения

Правилата влязоха в сила от понеделник, 16 януари, в страната, в която местните магазини за външни приложения (не от Apple или Google), обслужват милиарди сваляния на Android смартфони. Китайските интернет компании като Baidu, Tencent и редица по-малки местни магазини за приложения са изпълнили нареждането, докато Google почти е изтласкана от пазара.

Прочетете още: Китайската Baidu също се сдоби с виртуален асистент – Duer

Правителството обаче има проблеми с разпространението на магазини за приложения, както и с липсата на надзор от индустрията, пише в изявление на Администрацията по киберпространството на Китай от петък. Някои магазини за приложения са предлагали продукти, които нарушават правата на потребителите, съдържат уязвимости в сигурността или разпространяват „незаконна информация“, добавят от ведомството.

Новите правила би трябвало да принудят магазините да одитират по-добре своите продукти. Представители на кибер агенцията ще пазят записи от магазините за приложения и ще разследват онези, които не са се регистрирали или които са подали фалшива информация.

Новите правила са доста изненадващи. Китай цензурира Интернет от години. Чужди уеб сайтове като Facebook и Twitter бяха блокирани в страната, а местните интернет услуги често са принуждавани да трият коментари или да премахват потребителски акаунти, в които има антиправителствени коментари.

В някои случаи обаче приложенията предоставят средство на потребителите да заобиколят строгите ограничения. Това се случи именно с приложението на New York Times, чийто уеб сайт бе блокиран в страната през 2012 г.

Въпреки цензурата новото приложение на компанията бе предлагано от магазина на Apple докато Китай не нареди свалянето му в началото на този месец.

Магазините за външни приложение в Китай са известни и с разпространението на зловредни кодове. През миналата година мобилен троянец, вероятно създаден в Китай, успя да зарази милиони устройства в Китай, Индия и Индонезия, имитирайки Android приложения.

В страната има над 650 милиона мобилни потребители. Огромната потребителска база направи някои от месните магазини за приложения едни от най-големите в света.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас