Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
17 яну
2017
 
 

Китай затяга контрола над магазините за приложения

През януари Китай нареди на Apple да премахне приложението на New York Times.

2939 прочитания

Китай изисква всички магазини за приложения, които работят в страната, да бъдат регистрирани в нейната Администрация по киберпространство, представяйки това като битка срещу зловредните кодове, но спред други е опит да се затегне контролът над нецензурираното съдържание.

Сайтът на Baidu предоставя достъп до хиляди мобилни приложения

Правилата влязоха в сила от понеделник, 16 януари, в страната, в която местните магазини за външни приложения (не от Apple или Google), обслужват милиарди сваляния на Android смартфони. Китайските интернет компании като Baidu, Tencent и редица по-малки местни магазини за приложения са изпълнили нареждането, докато Google почти е изтласкана от пазара.

Прочетете още: Китайската Baidu също се сдоби с виртуален асистент – Duer

Правителството обаче има проблеми с разпространението на магазини за приложения, както и с липсата на надзор от индустрията, пише в изявление на Администрацията по киберпространството на Китай от петък. Някои магазини за приложения са предлагали продукти, които нарушават правата на потребителите, съдържат уязвимости в сигурността или разпространяват „незаконна информация“, добавят от ведомството.

Новите правила би трябвало да принудят магазините да одитират по-добре своите продукти. Представители на кибер агенцията ще пазят записи от магазините за приложения и ще разследват онези, които не са се регистрирали или които са подали фалшива информация.

Новите правила са доста изненадващи. Китай цензурира Интернет от години. Чужди уеб сайтове като Facebook и Twitter бяха блокирани в страната, а местните интернет услуги често са принуждавани да трият коментари или да премахват потребителски акаунти, в които има антиправителствени коментари.

В някои случаи обаче приложенията предоставят средство на потребителите да заобиколят строгите ограничения. Това се случи именно с приложението на New York Times, чийто уеб сайт бе блокиран в страната през 2012 г.

Въпреки цензурата новото приложение на компанията бе предлагано от магазина на Apple докато Китай не нареди свалянето му в началото на този месец.

Магазините за външни приложение в Китай са известни и с разпространението на зловредни кодове. През миналата година мобилен троянец, вероятно създаден в Китай, успя да зарази милиони устройства в Китай, Индия и Индонезия, имитирайки Android приложения.

В страната има над 650 милиона мобилни потребители. Огромната потребителска база направи някои от месните магазини за приложения едни от най-големите в света.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

D-Link предложи Wi-Fi системи за два и три честотни обхвата, използващи технологията MU-MIMO

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденцияРагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденция

Рагу Рагурам е оперативен директор във VMware, отговарящ за продуктите и облачните услуги на компанията. В интервю за Computerworld той коментира кои са основните тенденции в областта на облачните услуги и какво ще донесе на клиентите...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас