Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Роботи
09 яну
2017
 
 

Японски застраховател назначи на работа IBM Watson

Застрахователна компания в Япония заменя 34 служители с интелигентна система

2508 прочитания, 0 коментара

Японска застрахователна компания е заменила 34 свои служители със система с изкуствен интелект, а анализаторите прогнозират, че същото може да започне да се случва и в САЩ още през тази година.

Fukoku Mutual Life Insurance Company, компанията от Токио на почти 100 г., се готви да замени свои служители със система, базирана на IBM Watson, съобщи ABC News Австралия.

Застрахователна компания в Япония заменя 34 служители с интелигентна система

Прочетете още: Изкуственият интелект излезе от лабораториите и стигна до бизнеса

Говорител на Fukoku Life не бе открит за коментар, IBM също не реагира, но ABC News обявиха, че 34 служители ще загубят работата си до края на март, когато системата Watson поеме обработката на застрахователните премии при подбора на болничните регистри, медицинска история на пациентите и данните за щетите. Окончателните плащания обаче ще бъдат обработвани от хора.

Статията посочва, че компанията очаква да повиши продуктивността с 30%, спестявайки от заплати $1,65 млн. Fukoku Life ще похарчи $2,36 милиона за инсталиране на системата и около $177 000 годишни разходи за поддръжка, а това означава, че новата система ще се изплати за две години, добавят от ABC News.

Статията развива и тезата за засилващите се страхове, че роботите и изкуственият интелект ще вземат работните места на хората.

Системите с изкуствен интелект показват сериозен напредък, което им позволява да се самообучават, да вземат решения и да разбират човешкото поведение. Компаниите очакват да използват технологията все повече, за да си свършат работата без да плащат заплати, медицински застраховки или платен отпуск.

До 2021 г. интелигентни системи и роботи „ще вземат“ до 6% от щатските работни места, твърдят от Forrester Research.

Умните системи, чат роботите и хуманоидните роботи могат да заемат работни позиции на служители в хотели и представители на обслужващи центрове, но също така на шофьори на камиони и таксиметрови коли.

Преди година Световният икономически форум в Женева обяви, че следващата технологична революция, която включва изкуствен интелект и роботика, може да доведе до загубата на 7 милиона работни места през следващите няколко години.

Форумът обяви тогава, че 2 млн. работни места могат да бъдат създадени в областта на компютърните науки, инженерните специалности и математиката. Очаква се още, че технологиите ще създадат нови работни места, които ще са повече от „заетите“ от смарт системите.

Освен това хората могат да работят все по-тясно с умните системи. Например работник може да има смарт помощник, който да открива информацията, нужна за даден проект, преди още работникът да е осъзнал, че тя му трябва.

Въпреки това страховете днес са свързани със загубени заради изкуствения интелект работни места.

„Определено хора, които работят с огромни обеми от данни, ще се притесняват, каза Зеус Керавала, анализатор от ZK Research. - Няма никакво съмнение, че системите с изкуствен интелект като IBM Watson, могат да анализират и интерпретират данните по-бързо и по-точно от хората. Ние сме в цифровата ера, в която „валутата“ на бизнеса е скоростта. Изкуственият интелект може да взема решения по-бързо от хората при големи обеми от данни“

Със системи като Watson работещите с данни като тези в застрахователна компания като Fukoku Mutual Life, може да са в рискова позиция. Керавала добави, че очаква смарт системи да заместят американски служители още през тази година.

Джудит Хървиц, анализатор в Hurwitz & Associates, също е на мнение, че някои работни места в САЩ ще бъдат загубени заради изкуствения интелект, но според нея има огромни възможности за израстване на служителите заедно със смарт системите.

„Машините не могат да работят в изолация, без оценка от страна на хората, казва тя. - Най-добрият начин на употреба на аналитичните системи е да работят в сътрудничество с онези, които имат задълбочени познания в тази област и могат да бъдат подкрепени от смарт системите.“

Computerworld

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас