Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
29 дек
2016
 
 

Фючър Енерджи повери управлението си на SAP IS-U

2322 прочитания, 0 коментара
Страница 2 от 2

Също така тук се осъществява и връзката с другите финансови институции, която е двупосочна и дава възможност за информационен поток в реално време. Част от него е и т.нар. dunning procedure – финансов процес, който допълнително улеснява и автоматично контролира графици и дейности, свързани с основния ни финансов поток – вземания от клиенти. Той дава възможност на компанията да определя и контролира политиката си, свързана със задълженията на клиентите.

Справките са поверени на SAP BW (Business warehouse) и SAP BO (Business objects).

В тези модули се обработва цялата база данни. Тук се събира и обработва информацията от всички модули. Това дава възможност за правене на различни разрези, които помагат за вземането на управленски решения и вникване в детайлите на всеки отделен бизнес процес. По думите на Александър Топузов, справките дават на Фючър Енерджи „гъвкавост при създаването на отчети, както за текущи нужди, така и при възможността да създаваме нови информационни ресурси, които ни помагат за разширяването на обхвата на анализа“.

SAP Hybris е облачната система, в която се създават персонализирани акаунти на всички клиенти (wholesale & retail). В нея те получават необходимата им информация от останалите модули в реално време, както и могат да получават автоматични съобщения по електронната поща.

Eфект от ИТ решението

„В най-обобщен план трябва да изтъкнем времето, което се спестява чрез внедряването на SAP ISU, включително намаляването и почти пълното игнориране на възможността от грешки“, посочва Топузов.

По думите му системата дава единно решение, т.е. елиминира използването на други софтуерни продукти, което улеснява и ускорява всички процеси на работа.

Най-показателен пример за положителния ефект от ИТ решението е при фактурирането на крайни клиенти. Преди внедряването на SAP този процес е отнемал повече от 70 човекочаса работа с използване на 3 напълно несъвместими софтуерни продукта. При това само времето за транспортиране на информацията между тях е отнемало няколко денонощия. Сега във вече внедрената система цялото фактуриране се извършва за по-малко от 1 час и само от 1 човек.

Поглед към бъдещето

„Благодарение на това софтуерно решение следваме тенденцията на развитите пазари и изисквания на Европейската комисия относно структурата и организирането на единен европейски енергиен пазар (Трети енергиен пакет 2020)“, подчертава Топузов.

Пример: В Източна Европа на електроенергийните пазари се търгуват продукти с минимална продължителност от 1 час, а в развитите пазари са от 15 минути. Което измерено в цифри за месец от 31 дни се равнява на 744 интервала в Източна Европа и 2976 в Западна Европа, което увеличава обема на обработваните данни над 4 пъти. В момента, когато в България тази промяна бъде наложена, компанията ще може сравнително лесно да надгради вече внедрения софтуер, без това да налага значителни промени.

Системата дава възможност за разширяване на дейността с нови продукти и услуги. Всички модули предстои да бъдат имплементирани в настоящите и бъдещи дъщерни дружества извън България, напълно съгласувано със съответните законодателства.

Базата данни, която ще съдържа цялостната система, ще служи за различни по вид разрези и анализи на клиентите, ще позволява комуникация в реално време, ще съставлява важна и необходима част от маркетинговите дейности на компанията като изграждане на сайт, изграждане на онлайн магазин, онлайн комуникация и изпращане на информационни бюлетини до клиентите, предоставяне на достъп на клиентите до важна за тях информация (фактури, промоционални и друг вид активности, съобщения и др.), социални мрежи, директен маркетинг.

Имайки възможност за лесен начин за двупосочна комуникация с външни системи в реално време, Фючър Енерджи може да увеличи интеракцията си с партньорски системи.

Не на последно място компанията планира имплементиране на SAP HR (Human Resource) модул, който ще даде възможността за управление на човешкия ресурс – най-силният капитал за всяка една компания.

12
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас