Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
19 дек
2016
 
 

Умни прозорци и биометрика в колата обещава Continental

Чрез интеграция с електронната комуникационна система на автомобила стъклото на Continental динамично се адаптира към различните ситуации на пътя.

2659 прочитания

Редица иновативни решения за автомобилната индустрия обещава да покаже Continental на изложението CES в Лас Вегас в началото на януари 2017. Сред тях са усъвършенствана биометрика в автомобила, 3D дисплей в колата, интелигентни стъкла на прозорците и др.

Редица иновативни решения за автомобилната индустрия обещава да покаже Continental на изложението CES в Лас Вегас в началото на януари 2017 г.

Иновативните системи за достъп вече не само отключват вратата на колата или стартират двигателя й. Continental предлага комбинация от безключов достъп, система за пасивен старт и достъп (PASE) и биометрични елементи за по-висока степен на персонализация и ниво на сигурност. Вътрешна камера и система за лицево разпознаване автоматично персонализират множество автомобилни характеристики като позиция на седалка и огледало, предпочитана музика, температура и навигация.

Прочетете още: Continental създаде NFC терминал за Mercedes-Benz E-Class

„За да стартирате двигателя, вече няма да е достатъчно да имате подходящ ключ, а и да потвърдите своята идентичност чрез сензор за пръстов отпечатък. Тази двустепенна идентификационна система повишава защитата срещу кражби“, обясняват от Continental.

Облакът и колата

Освен това новият терминал на компанията разширява възможностите за допълнителни приложения, които вече са качени в облака и визуализацията им на главното табло става през мощен браузър след предварителна облачна обработка. Системата винаги разполага с най-новите функции и версии, които могат да бъдат добавяни по всяко време. Терминалът на Continental използва HTML5 технология за създаване и показване на облачни приложения, което позволява развитие на приложения независимо от използваната платформа, a и данните могат да бъдат показвани на различни дисплеи с различни резолюции. „По този начин автомобилните производители могат да пускат приложенията за различни модели автомобили и класове“, добавят от компанията.

Облачният терминал играе ролята и на цифров помощник на водача, анализирайки неговите навици през различните части от деня и седмицата. Именно на тази база той персонализира автомобила, например настройва любимата радио станция сутрин или навигацията показва маршрута до фитнес залата, където шофьорът пътува всяка сряда.

Лъч на слънцето затъмнява веднага стъклото

Интелигентното стъкло на Continental, което позволява избираемо затъмняване на който и да е прозорец само с един бутон става още по-умно. От компанията са добавили множество нови функции за подобряване на комфорта. Чрез интеграция с електронната комуникационна система на автомобила стъклото динамично се адаптира към различните ситуации на пътя. Системата е свързана със светлинни сензори и стъклото може да бъде затъмнено точно на мястото, през което блести слънцето. Безключовата система за достъп също е свързана с контрола на прозорците, което позволява затъмнеността им да се променя докато водачът се приближава към автомобила.

Нарастващият брой функции и дигитално съдържание в купето водят до непрекъснато увеличаване повърхностите на дисплеите. Хардуерните дисплеи показват идеално съдържанието, но спъват гъвкавостта при дизайна на интериора. „За да позволи на водачите да се наслаждават на дигитално съдържание, без да се налага да се взират непрекъснато в сторомоден плосък дисплей, Continental създаде 3D дисплей с оптично свързани топографски елементи, които връщат усещането за качество и уникален дизайн на класическия дисплей“, заявяват от компанията.

И още една триизмерна технология на Continental - 3D Flash Lidar с висока резолюция. Тя позволява триизмерно проследяване в реално време на заобикалящата среда. Технологията вече е тествана в аеронавтиката, където дава по-пълен и детайлен поглед върху заобикалящата среда, независимо дали през деня или нощта или какво е времето. Continental вече получи награда за иновации от CES в областта на „автомобилната интелигентност“ за своите приложения Trailer Merge Assist и Trailer Length Detection, създадени с нейната лазерна технология.

Continental създаде и централния компютър ADCU, който се състои от мрежа от множество процесори. Той може да играе важна роля в свързаността между шасито и системите за сигурност, увеличавайки функционалностите на автомобила. „За Continental ADCU е централен елемент за въвеждането на необходимата функционална архитектура за безопасност и в същото време основен център за управление на транспортните функции, необходими за автономното шофиране“, обясняват от компанията.

Интелигентност и на две колела

Вече има и eHorizon за мотористи. Снимка: Continental


 

С помощта на системата eHorizon инженерите на Continental дават възможност не само на автомобилните водачи, но и на мотоциклетистите да „поглеждат зад ъглите“. eHorizon за мотористи свързва мотористите чрез споделена платформа и им дава възможност да споделят важна пътна информация. С тази система Continental използва концепцията на „съвкупната интелигентност“, за да обновява непрекъснато дигиталната карта с точна и актуална информация. „Запазените данни са структурирани в облака и са налични на всички мотоциклетисти. Това означава, че те са информирани навреме за препятствия по пътя им и така подобрява безопасността не само за тях, но и за другите участници“, коментират от Continental.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас