Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
16 дек
2016
 
 

Facebook ще маркира новини, считани за фалшиви

2498 прочитания

Социалната мрежа Facebook възнамерява да се бори с проблема с фалшивите новини чрез т.нар. краудсорсинг. Потребители ще могат по свое усмотрение да маркират статии, които по тяхно мнение са основани на невярна информация. Отбелязаните материали ще се проверяват от независими организации, специализирани в проверката на факти, обясняват от Facebook.

Такива организации са например Snopes, PolitiFact, The Associated Press, FactCheck.org и ABC News. Всички те са поели ангажимент да съблюдават етичен кодекс, разработен от американския некомерсиален център за обучение на журналисти Poynter Institute.

Прочетете още: Повечето заявки за „забравяне“ към Google – от обикновени хора

Ако специалистите преценят, че дадената новина наистина е невярна, то тя ще бъде маркирана като такава в информационния поток в социалната мрежа, като ще е налице и препратка към мнението на проверяващата организация. Освен това при опит за споделяна на публикацията потребителят ще бъде предупреждаван за това, че „независима организация оспорва нейната коректност“. Той ще има свободата да го игнорира.

Предприеманите от Facebook стъпки няма как да се приемат еднозначно. От една страна обществеността поддържа борбата с информационните фалшификати, но от друга страна е лесно да се предвидят и опасения от използване на този инструмент с цел нелоялна конкуренция или дори цензура.

По-сериозен е проблемът свързан със затворените общества, където може да се обменя всякаква информация без контрол. През 2016 г. Facebook увеличи приоритета на съдържанието, обменяно между приятели и членове на общества. Последствията от това бяха две. На първо място намалиха възможностите за реклама, тъй като потребителите рядко си обменят платено съдържание. Освен това аудиторията на социалната мрежа се оказа още по-разделена на отделни „групи от мнения“, в които фалшиви новини могат да се разпространяват свободно, формирайки групи от хора, вярващи в тях. Това явление всъщност е доста по-опасно от масовите опити за заблуда, които са много по-лесни за разкриване.

Редно е да се отбележи, че проблемите с липсата на контрол върху съдържанието не представляват проблем за бизнеса на Facebook. Това е закономерен етап от развитието на социалните мрежи, които така или иначе никога не са били разглеждани като сериозни източници на информация.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас