Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
13 дек
2016
 
 

БНП Париба с онлайн платформа за банкови депозити

Онлайн платформата „Депозити с бъдеще“ е дело на Despark и Consorsbank.

2086 прочитания, 0 коментара

БНП Париба присъства в 80 държави с близо 190 000 служители, от които 145 000 в Европа. Групата заема челни позиции в трите си основни направления: Банкиране на дребно, Инвестиционни решения, както и Корпоративно и институционално банкиране.

БНП Париба е представена в България от 1994 г. Днес БНП Париба С.А. – клон София, част от Групата БНП Париба, предоставя услуги на частни и корпоративни клиенти. БНП Париба С.А. – клон София предлага пълна гама продукти и услуги в корпоративното и институционално банкиране, както и персонализирани финансови решения. Освен своите два клона в София и Варна, Групата БНП Париба е представена в България и чрез застрахователната компания БНП Париба Кардиф и водещата компания за потребителско кредитиране – БНП Париба Лични финанси и има общо над 1 500 служители.

От 2013 г. БНП Париба предлага уникален за българския пазар спестовен продукт – „Депозити с бъдеще“. За първи път от 2016 г. българските клиенти имат възможност да открият нов депозит изцяло онлайн, продукт с висока доходност и при най-високи условия за сигурност, без да посещават банков офис, подчертаха от банката.

Основни предизвикателства

„През последните 4 години навиците на потребителите онлайн се промениха драстично и ние в БНП Париба целим да отговорим на тези промени като осигурим чрез нашия портал възможно най-доброто потребителско преживяване в сегмента на финансовите услуги и възможност услугата да се ползва навсякъде и по всяко време“, посочват от банката.

Част от предизвикателствата, с които БНП Париба трябвало да се справи, били:

  • силната конкуренция в банковия сектор;

  • увеличаване на дела и интереса към алтернативни инструменти за спестяване;

  • онлайн банковите услуги все още не могат да спечелят доверието на потребителите в достатъчно голяма степен, така че да разчитаме единствено на уеб-базиран модел на нашия бизнес;

  • ниската познаваемост на бранда БНП Париба в страната, който е известен на местния пазар предимно като банка за корпоративни клиенти. 

Целта, която БНП Париба С.А. – Клон София си поставя, е да отговори на новите потребителски очаквания за сигурен и модерен банков продукт чрез изграждане на нова дигитална идентичност на онлайн платформата „Депозити с бъдеще“.

ИТ решението

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Дигитална трансформация на онлайн платформата за управление на депозити за физически лица „Депозити с бъдеще“ - www.deposits.bnpparibas.bg

Възложител: БНП Париба С.А. – Клон София

Изпълнители: Despark - дизайн, HTML кодиране и цялостна дигитална стратегия; Consorsbank - разработване на софтуерните решения, използвани за изграждането на сайта.

Локации: България, Германия, Индия

Дата на стартиране - дата на приключване на проекта: юни 2015 - юни 2016 г.

Категория: Корпоративен сектор

Подкатегория: Големи компании

Платформата „Депозити с бъдеще“ предлага първите по рода си изцяло онлайн банкови депозити в страната, предназначени за клиенти, които предпочитат да управляват спестяванията си по удобен, бърз и сигурен начин, без да посещават банков салон. Обновеният сайт служи едновременно като маркетингов инструмент, канал за продажби, платформа за онлайн регистрация на клиенти и дистанционно откриване и управление на депозити.

Системата позволява регистрацията на нови клиенти да се извършва изцяло в онлайн среда посредством верификация чрез transaction authentication number (ТАН код).

При изграждането на новата депозитна платформа обърнахме специално внимание на подобреното потребителско преживяване. Процесът на откриване на нов депозит онлайн е оптимизиран в няколко отделни стъпки.

Информационната структура на сайта също е подобрена – съдържанието е организирано по лесен и достъпен начин като е поставен фокус върху конкретни ключови действия. На всяка страница има насочваща секция „Често задавани въпроси”, за да може потребителят да открие бързо необходимата информация, която да улесни избора му. Калкулаторът и формата за откриване на депозит са разположени на видно място на началната страница.

Депозитният сайт е оптимизиран на първо място за работа през мобилни устройства (mobile first), поради увеличаващия се в световен мащаб мобилен трафик. Responsive дизайнът е оптимизиран за всички последни версии браузъри и най-популярни операционни системи.

Хардуерна платформа:

  • Apache server (2 Instances);

  • Web Application Server (JBoss - 2 Instances);

  • Middleware Server (JBoss - 2 Instances).

Софтуерните решения, които са ползвани при изграждането на сайта, са:

- HTML5

- JavaScript/CSS3

- Gulp - automation tool

- Bower - dependency management

- modernizr - browser control tool

- picturefill - handling retina support

- jQuery

- Google Maps JS API

- Java - Spring Framework

- MSSQL

- icomoon - SVG icons

- J2EE

- Abaxx components

- Abaxx content management system

- Hibernate

- RESTful Web Services

- Oracle Database

- JBoss server

Интеграция с други ИТ решения – следните платформи са свързани с депозитния портал:

- BNP Paribas’ Backend and ERP

- CIB Back-ofice

- SMS service

- Mail servicе

- Google Analytics 

Ползване на платформата 

Онлайн платформата Депозити с бъдеще е основната среда, в която се извършват откриването на нови депозити в БНП Париба, както и справки и транзакции на клиентите

Онлайн платформата „Депозити с бъдеще“ е основната среда, в която се извършват откриването на нови депозити в БНП Париба, както и справки и транзакции на клиентите.

След реализиране на проекта онлайн заявките и дистанционно откритите депозити на месечна база се увеличиха повече от два пъти.

От бизнес гледна точка, реализирането на проекта се отрази в следните направления:

  • Оптимизиран процес на регистрация на нови клиенти и откриване на депозит онлайн;

  • Минимизиране на случаите, в които клиенти отпадат в процеса на регистрация;

  • Лесен достъп до всички оферти – промоционални и стандартни, което оптимизира процеса за откриване на депозити от търговска и compliance перспектива;

  • 210% увеличение на онлайн заявките за първите 5 месеца след реализиране на проекта в сравнение с предходния период.

„Обновеният уебсайт „Депозити с бъдеще“ е за всички, които ценят времето си и търсят сигурно решение за своите спестявания. Новата онлайн форма за откриване на депозит е интуитивна и с нея се работи еднакво лесно както през мобилен телефон, така и през десктоп приложение. В първите няколко месеца след реализирането на проекта отчетохме стабилен ръст не само в онлайн заявките за депозити, но също и подобрение в редица показатели, които обобщават положителния резултат от нашите усилия – по-голям брой разглеждани страници на сесия, по-дълга средна продължителност на сесия, по-нисък bounce rate и др. Смятаме, че функционалният дизайн и оптималното потребителско изживяване ще допринесат за това БНП Париба да постигне своите бизнес цели и да води по пътя на иновациите във финансовия сектор”, сподели Роман Романов, мениджър „Бизнес линия Депозити“ в БНП Париба за България.

Eфект от ИТ решението

  • Обработването на по-голямата част от заявките за нови клиенти и нови депозити се извършва в онлайн среда;

  • Намаляване на клиентските прозвънявания относно процеса на регистрация и откриване на депозити;

  • Освобождаване на време и ресурси в отдел Customer care.

  • По-качествено събиране на информация за откриване на клиент;

  • Повече яснота относно прогреса на попълване на формуляра;

  • Лесно можем да разберем кога клиентът се нуждае от съдействие и на кой етап от попълването на онлайн формата се намира.

В първите 5 месеца от имплементирането на проекта от БНП Париба отчитат следните подобрени показатели от представянето на уебсайта „Депозити с бъдеще“ в сравнение с предходен период:

  • 61% ръст в общия трафик;

  • 6 пъти увеличение в мобилния трафик;

  • 23% ръст в общия обем на разгледаните страници;

  • 28% увеличение на средната продължителност на сесиите;

  • 5,7% намаление на процента потребители, които напускат сайта без да разглеждат други страници от него (bounce rate);

  • 210% увеличение на онлайн заявките за откриване на депозити.

Потенциал за развитие и планове

„До 2019 г. планираме изграждане на платформа за онлайн банка, с която да предлагаме пълно портфолио от банкови услуги за физически лица. Депозитната система ще бъде интегрирана в този проект.

Изграждането на новия сайт за българския пазар ни помогна да пренесем експертизата си и в Унгария, като внедрихме същото решение и там. Обновеният сайт на „Депозити с бъдеще“ за унгарския пазар стартира през октомври 2016 г.“, посочват от БНП Париба.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас