За настоящата календарна година се очаква да бъдат продадени общо 182,3 млн. таблета, което ще е с 12% по-малко спрямо 2015-та. Анализаторите от IDC прогнозират, че ръст в сегмента може да се очаква през 2018 г., паралелно с увеличаването на популярността на устройства с отделяема клавиатура. Те предупреждат обаче, че ръстът ще бъде в рамките на няколко процента.
Преимуществата ана тънките и леки продукти със сензорен екран стимулират не само пазара на таблети с отделяща се клавиатура, но и на персонални компютри, където все по-голяма популярност добиват тънките хибридни ноутбуци. Благодарение на това се очаква ръст на цените и в двете категории.
Прочетете още: Скъпи таблети задържат пазара на повърхността в Европа
Спадът на пазарите в развиващите се страни се очаква да продължи до 2018. В следващите две години ръст се очаква само при споменатите комбинирани устройтсва, но заради ниския като цяло ръст пазарът ще демонстрира нулев ръст. На развитие пазари пък се очаква той да достигне няколко процента годишно.
Въпреки, че преходът към продукти с отделяема клавиатура е неизбежен, традиционните таблети ще съхранят мястото си на пазара, подчертават още от IDC. Ръстът ще бъде донякъде обусловен от ниските цени на предложенията от базов клас и растящата екосистема на устройствата, свързани с Интернет на нещата. През 2020 г. продажбите на традиционни таблети все още са над два пъти по-високи от тези с клавиатура.
Размер на екрана | 2015 | 2016* | 2020* |
Малък (7”<9”) | 59,9% | 56,4% | 39,7% |
Среден (9”<13”) | 39,8% | 43,1% | 58,2% |
Голям (13”<16”) | 0,3% | 0,5% | 2,1% |
Забележка: * - прогноза
Източник: IDC, декември 2016 г.
2015 | 2016* | 2017* | 2018* | 2019* | 2020* | |
Развити пазари (млн. бр.) | 103 | 97 | 97 | 101 | 106 | 111 |
Развиващи се пазари (млн. бр.) | 105 | 85 | 77 | 75 | 74 | 74 |
Средна цена ($) | 283 | 293 | 310 | 324 | 332 | 335 |
Забележка: * - прогноза
Източник: IDC, декември 2016 г.