Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
08 ное
2016
 
 

Visa: Троен ръст на европейците, плащащи през мобилни устройства

2268 прочитания

Троен ръст на използването на мобилни устройства за разплащане през последната година отчита Visa. 54% от участвалите в анкета на платежния оператор в Европа заявяват, че редовно използват смартфони и таблети и др. за тази цел. За сравнение през 2015 г. дялът на тези потребители е бил 18 на сто. Също така, миналата година 38% от анкетираните европейски граждани са споделили, че никога не са използвали мобилно устройство за разплащане, докато през сега този дял пада на 12 на сто.

Според Visa в основата на променените нагласи стои това, че все повече възприемат използването на мобилни устройства. Данните разкриват още, че 35% от анкетираните европейци се разплащат през своите смартфони, 32% се разплащат с wearables (аксесоари – т.нар. носима електроника), а 28% - през таблети.

Прочетете още: Учениците са с ниска финансова грамотност според Алфа Рисърч и Visa

За 64% от потребителите удобството е основната причина при избора на мобилен портфейл, уеб базиран портфейл и плащане с карта на сайтове, които запомнят данните им, а 55% споделят, че са доволни, защото могат да носят в себе си по-малко пари в брой.

Средно 54% от населението на 19 държави, участвали в проучването, ползват мобилни разплащания, а страните, в които се наблюдава най-голяма употреба са Турция (74%), Норвегия (71%), Дания (71%), Словения (38%) и Германия (33%). Младежите на възраст между 18 и 24 г. са най-склонни да се разплащат дигитално през мобилните си устройства, показват данните – 87% от тази възрастова група са плащали през мобилно устройство или са използвали мобилно банкиране, като съотношението мъже – жени е абсолютно равно.

Най-често купуваните през мобилни устройства стоки и услуги включват погасяване на задължения за домакинството (53%), закупуване на билети за автобус и влак (47%), стоки на висока стойност като почивки, мебели и др. (44%), храна за вкъщи (40%), музика, телевизионни предавания и филми (36%). Потребителите на мобилни разплащания са склонни да закупуват през мобилното си устройство и стоки с висока стойност, подчертават от Visa. Проучването разкрива още, че 59% от европейските граждани превеждат пари на приятели и роднини.

Потребителите най-често разглеждат изложените стоки в магазина, тъй като предпочитат да ги видят с очите си, преди да ги купят онлайн (75%), като посещението на търговски обект е важно за всички възрастови групи независимо дали ще купят продукта оттам, или онлайн.

Резултатите показват, че 71% от потребителите на мобилни разплащания използват поне един вид дигитален портфейл, а 47% от потребителите на уеб базираните портфейли избират като основен начин на плащане своята дебитна карта. Когато използват мобилно устройство, потребителите на мобилни устройства в Европа често се разплащат през уеб браузъри – 67% плащат през уебсайт, 63% – през приложения, а 47% – на място в магазина.

Съображенията за сигурност и страх от измами все още са основните пречки пред по-широкото използване на мобилни разплащания, разкрива проучването. Основните фактори, които спират някои от потребителите да използват дигитални разплащания, са страх от измами и съображения за сигурност (65%), не виждат основателна причина да променят начина на разплащане (55%) и опасения за сигурността на личните данни (51%). Липсата на информираност продължава да бъде причина да не се използват мобилните методи на разплащане. Една четвърт от респондентите (24%), които не са потребители на мобилни разплащания, посочват, че недостатъчното разбиране на технологията е било основната пречка да преминат към този тип разплащане.

Тридесет и седем процента от потребителите на мобилни устройства отчитат като предимство възможността да проследяват разходите си и смятат, че сигурността и безопасността са предимствата на услугите, свързани с дигиталния портфейл.

За прехода към мобилни разплащания Красимира Райчева, мениджър на Visa за България споделя: „Съществува ясна връзка между настоящата употреба на безконтактни карти и интереса към мобилните разплащания в бъдеще. От въвеждането й в Европа през 2007 г. безконтактната технология е все по-припознавана от потребителите като бързо, удобно и сигурно средство за разплащане, което се превърна в новата норма на разплащанията в цяла Европа. Сега започва преходът към мобилните разплащания, които имат има същите характеристики като останалите разплащателни услуги на Visa. Те са точно толкова безопасни, колкото разплащанията с обикновена или безконтактна карта и несъмнено са по-сигурни от плащанията в брой“.

Популярността на безконтактните карти се е повишила значително спрямо 2015 г. – 52% от респондентите използват безконтактни карти в ежедневието си за закупуване на стоки и услуги – нарастване в сравнение с 36% през 2015 г. Този ръст в употребата обхваща всички възрастови групи. Потребителите на безконтактни разплащания са по-склонни да използват мобилно устройство като начин на разплащане в сравнение с анкетираните, които не използват безконтактни карти (52% използват безконтактни карти спрямо 32%, които не използват безконтактни карти).

Проучването „Дигитални разплащания“ е изготвено от агенция за проучвания Populus по поръчка на Visa в периода август – септември 2016 г. Цялата извадка обхваща 36,843 души или около 2000 анкетирани във всяка държава. Анкети са проведени в Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Дания, Израел, Ирландия, Испания, Италия, Норвегия, Полша, Румъния, Словения, Турция, Финландия, Франция, Холандия, Швеция и Швейцария.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас