Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Комуникации
04 ное
2016
 
 

DSC 2016: Цифрова трансформация и кибер защита на бизнеса

Умният дом вече управлява IoT света, затова защитата става все по-важна, коментираха доставчиците на решения по време на форума на словенския дистрибутор DSC.

4210 прочитания

Владимир Владков, Белград

Умният дом вече управлява не само цифровите забавления, но и редица аспекти от ежедневния ни живот, включително видеонаблюдение, осветление, а и свързани със здравето медицински уреди. Именно затова защитата на личните данни и на ползваните приложения става все по-важна, а доставчиците на услуги се нуждаят от все гъвкави механизми за управление на крайните устройства „прозрачно“ за потребителя, така че проблемите да бъдат отстранявани преди още да са довели до повреди и спиране на услугите. Това са част от тенденциите, представени по време на годишната среща на словенския дистрибутор на комуникационни решения DSC.

Прочетете още: Brocade купува Ruckus Wireless за $1,2 милиарда

Умният дом вече управлява IoT света, затова защитата става все по-важна, коментираха доставчиците на решения по време на форума на словенския дистрибутор DSC.

Компанията, създадена през 2005 г., е фокусирана върху телекомуникационното оборудване и работи с редица известни производители, включително Juniper Networks, Ruckus Wireless (вече част от Brocade), Arris, от 2014 г и с компании в областта на кибер защитата като шведската Advenica, Pulse Secure и немската Rohde&Schwarz. Словенската компания има представителства в Белград и София, но разпространява продуктите и в други страни от Югоизточна Европа, включително Албания, Македония, Босна и Херцеговина, Хърватска, Косово и Черна гора. DSC има проекти със свои партньори и в други страни.

„За нас като дистрибутор най-ценни са системните интегратори, работим с над 100 системни интегратора в региона, специализирани в различни сектори - финанси, образование, правителствени организации, корпоративен бизнес, туризъм и, разбира се, телеком оператори“, обяви на годишната среща на DSC Тадей Маринко, генерален директор на компанията.

Тадей Маринко, генерален директор на DSC.

Тадей Маринко, генерален директор на DSC

„За Juniper сме дистрибутор за Адриатика, България и Албания от 2005 г., оттогава сме и златен VAR партньор на ARRIS, от 2009 г. сме дистрибутор на Ruckus Wireless за Адриатика, а от 2014 г. станахме дистрибутор на шведката фирма Advenica за Адриатика, Румъния, България и Турция, както и на Pulse Secure (отделили се от Juniper). От 2104 г. започнахме и работа с Rohde& Schwarz, като сме VAR партньор на немската фирма за Централна и Източна Европа“, добави Маринко пред форума, на който се събраха над 87 различни организации от региона. В България основен партньор на DSC е RTS Computers, която е реализирала редица успешни проекти в български телеком оператори с решения на Ruckus, Juniper Networks и други производители.

„В България системните интегратори са реализирали проекти в повечето бизнес сектори, малки, средни и големи фирми, банки, интернет доставчици, телекоми, държавен сектор, болници и хотели. Все по-честите заплахи към сигурността, включително DDoS атаки, са предпоставка за търсене на модерни системи за кибер защита. Затова през следващата година очаквам интересни проекти с решенията на Advenica, a в държавния сектор и с решения на Rohde&Schwarz”, коментира Георги Данданов, търговски директор в компанията.

 

WiFi ще обслужва и IoT

В дома си хората днес използват безжичната си мрежа за все повече мултимедийни услуги, включително за видео, игри, а скоро време приложения за виртуална и добавена реалност, заяви Антъни Зюдерхоф, вицепрезидент на Arris за продажба и инженерингова поддръжка на крайните клиентски устройства.Все по-голямо влияние ще оказват и уредите тип Интернет на нещата, включително камери с висока резолюция, все по-масово ще се ползват видео с UHD резолюция. Тогава и у дома ще имаме нужда от стотици мегабайти. Броят на свързаните WiFi устройства в дома расте и колкото повече уреди се свързват, с толкова повече проблеми се сблъскват потребителите. А това води до все повече обаждания до контактните центрове на оператора им“, допълни той.

Антъни Зюдерхоф, вицепрезидент на Arris

Именно техническите проблеми са причина за най-честите обаждания до контактните центрове на операторите в САЩ, показва статистиката на Arris. “Изходът е да направим свързването на ново устройство към домашната мрежа супер лесно и просто“, обясни Зюдерхоф.

Според опита на фирмата, най-често в дома е инсталиран една централна WIFI точка за достъп (AP), разположена в някой от ъглите, а по този начин в най-отдалечените стаи покритието е лошо, дори липсва. „Нужно е устройство за разширяване на безжичния обхват, но обикновено те трудно се конфигурират, а и има все повече модели, работещи в 60 GHz честотен диапазон, каза Зюдерхоф. - В дома от бъдещето ще има по един безжичен microNode във всяка стая“, добави той, представяйки технологията на ARRIS Home Network Technology, която осигурявала надеждна връзка с поне 100 Mbps във всички типове домове. Технологията обещава подобрения в 3 области:

  • Разширение на мрежата. „Настройката ще става възможно най-лесно за крайния потребител. Той само ще включва в контакта устройството и то само ще си намира SSID мрежата, автоматично ще настройва радиоканалите и силата на сигнала”, каза Зюдерхоф.

  • Контрол. В устройствата на Arris са налични много инструменти, които да се използват за контрол, вкл. AP Steering – избира оптималната точка за достъп, Band sheerging, BSS Steering и управление на активната връзка (Active Link Management).

  • Управление от гледна точка на оператора. Когато потребителят се обади, операторът трябва да има видимост към свързаните безжични устройства. Компанията предлага на телекомите облачно базиран сървър, осигуряващ видимост и прогнозно управление на всички свързани устройства. В бъдеще операторът ще може да пише на потребителя и да му предложи решение на видим проблем (например таблет или камера, които са твърде далече от шлюза).

 

Безжичната точка – център за управление на всички хотелски системи

Интернет на нещата навлиза бързо и в хотелиерската индустрия. „Мобилността е навсякъде, хората искат да са непрекъснато онлайн, затова интегриране на мобилните данни в хотелската среда е една от важните задачи пред тази индустрия. Гостите искат да им предложите онова, с което са свикнали. Локализационните услуги става все по-важни предвид допълнителните приходи, свързани свързани с тях, тъй като повечето хотели работят с много малки маржове“, каза Щефан Бауман от Ruckus Wireless, отговарящ за безжичните решения на компанията за хотели и ресторанти. - 90% от пътуващите очакват от хотела да им осигури високоскоростен WiFi, a 63% не обръщат внимание дали стаята има прозорци или не”, добави той.

70% от хотелите очакват, че Интернет на нещата ще им предостави оперативни ползи до 2020 г. „В бъдеще смартфонът, свързан с хотелската WiFi среда, ще дава възможност на гостите да се чекират автоматично предварително, ще може да ви отвори вратата, а след ще контролирате всички уреди в стаята с него, обясни Бауман. - Хотелите знаят от предоставяните услуги „видео по поръчка, че операторите на тези услуги следят непрекъснато качеството на свързаността и се стремят да премахват проблемите преди да са усетени от потребителите.“

По същия начин WiFi точката за достъп ще може да се ползва от хотели, улеснявайки предоставянето на различни услуги. Това е естественият център за управление на всички ресурси на хотел, преди устройствата да са се повредили. „В количките за сервиране например може да има RFID чипове, които да изпращат сигнал до персонала кога вече са извън стаята на госта и могат да бъдат прибрани“, каза Бауман. За оперативното управление на този бизнес оптимизирането на персонала е важно перо. WiFi местоположението се намесва там, където GPS навигацията е недостъпна, например в асансьора – до 2017 г. вътрешни локализационни услуги ще достигнат $2,5 млрд. Локализирането чрез WiFi мрежа разчита на измерването на параметри като сила на сигнала, път на загубения сигнал, време за връщане на пакетите. Точността не е до 1 метър, но е напълно достатъчна за нуждите на хотела, обясни Бауман. Компанията ще предложи в своите устройства SPoT Location базирани услуги – с точност 3 до 8 метра, както и Virtual SPoT със същата точност, а чрез технологията Beacon технология с точност до 20 метра ще може да се определи етажа, на който се ползва услугата.

Друго приложение е при системите за заключване. „Днешните електронни системи за заключване на вратите работят самостоятелно, екосистемата е затворена и не е мащабирамеума. Нашият подход е да се използва безжичната за достъп, която научава от вратата, че гостът е в стаята си. Веднага хотелът може да му предложи редица нови услуги, които лесно се добавят към AP точката. Устройствата са сертифицирани и мрежата просто работи“, каза Бауман.

През март 2017 г. Ruckus ще предложи стекиращ модул, който ще дава възможност за преобразуване на сигнали от други безжични технологии като Zigbeе и Bluetooth във формата, с който работи WiFi AP.

 

Цифровият свят има нужда от скорост,

еволюцията на продуктите и услугите вече е почти „моментална“, бизнесът трябва да работи с данни в реално време, обясни Неманя Янча, регионален директор продажби за стратегически вертикални пазари (всичко освен глобалните телекоми) в Juniper Networks.

Неманя Янча, регионален директор продажби за стратегически вертикални пазари в Juniper Networks

“Всяка индустрия е атакувана е само от конкуренти, а и от играчи от съвсем различни области. Затова бизнесът се нуждае от развитие по сигурен начин. Но дали инфраструктурата е готова за такива бързи промени? 90% от компаниите в света дори не са започнали цифровата трансформация, според изследване на сп. Forbes, коментира Янча. - Това донякъде е успокоение, но и стимул за по-бързо пренасочване по „цифровите релси“, така че все още е сравнително лесно да получите конкурентни предимства.“

Това поставя под натиск ИТ отделите – те трябва да поддържат текущия бизнес и да правят иновации без риск. Налага им се да управляват товари в разнообразни облачни среди и центрове за обработка на данни (ЦОД). Същевременно се налага да осигурят добро ниво на обслужване, но и да запазят ниско ниво на разходите.

„Как ИТ да осигурят цифровата трансформация, която според една от дефинициите е процес за оптимизиране на бизнес модела и използване на данните, за да се опрости или подобри потребителското изживяване“, каза представителят на Juniper Networks. Силната цифрова платформа е добре структурирана, добре интегрирана и само толкова сложна, колкото е нужно, допълни той.

Твърде често обаче инсталираните отдавна, наследени инфраструктури дърпат процеса назад. „Първо това става заради сложната хибридна среда - мрежата не може да е статичен обект, тя е динамична бързопроменяща се среда. Вторият проблем е, че често тя е затворена, базира се на частни решения на отделни фирми, а са нужни отворени стандарти и инструменти. Всеки потребител трябва да намери най-доброто за своята работа, да можеш да избираш каквото ти трябва конкретно. Третият проблем е ограничената интелигентност, а искаме данните да се движат бързо“, обясни Неманя Янча. В стария аналогов свят анализи се правеха само в исторически план, а конфигурирането и управлението беше предимно ръчно. Днес отворените гъвкави системи осигуряват автоматизация, анализи и оптимизация в реално време.

„С други думи, по-опростената мрежа означава, че трафикът преминава през по-малко устройства и по-малко слоеве. Това означава по-малко точки на повреда, по-малко енергия се харчи. Означава и мрежа, която се конфигурира сама и сама се „лекува“ при непредвидени прекъсвания. В отворената мрежа можете лесно да добавяте нов хардуер и софтуерни инструменти, както и методологии към вашата ИТ среда, каза Янча. - По-умната мрежа означава автоматизация, намаляваща човешките грешки. Промените се правят за секунди вместо за часове, намаляват се разходите и риска, подобрява се ефективността.“

Решението на Juniper e архитектурата MetaFabric. Това е концептуално решение, подходящо и за един центъра за данни, и за няколко ЦОД, и за облака. „ИТ отделите се превръщат в модератори, които само решават в кой момент да променят приложенията, да прехвърлят товари от облака в даден ЦОД и т.н. Решението поддържа и софтуерно дефинирани мрежи, виртуализация на комутационни шасита и защитени стени, както и инструменти за автоматизация като Junos Space, Puppet, Chef, Ansible и Python.

 

Контейнеризация на мобилните устройства

предлага компанията Pulse Secure, отделила се преди 2 г. от Juniper Networks, а впоследствие придобила и стартиращата фирма MobileSpaces. “В офиса служителите изискват все повече услуги, новото поколение работна сила е „родено“ със смартфон в ръка, те искат непрекъсната свързаност и не разбират защо трябва непрекъснато да се логват към Salesforce”, каза Алан Финдън от Pulse Secure.

Новата реалност е мобилността, а това изключително предизвикателна среда, която усложнява работа на центровете за данни. Някои приложения директно са родени в облака, всички ресурси са в облака, а това изисква синхронизация на данни в движение, работа у дома от таблета, но в защитена среда, каза Финдън и добави, че компанията работи с доставчици като SAP, MS за Office 365, Salesforce.

Общата визия на компанията за защитен достъп Pulse One представлява конзола, която обединява защитата при различни сценарии - Connect Secure предоставя VPN достъп на външни потребители до вътрешни корпоративни ресурси, докато Policy Secure защитава ползването на тези ресурси вътре в мрежата, а Cloud Secure осигурява защитата на потребители, ползващи външни облачни услуги.

Много конкуренти, доставчици на VPN решения, предоставят „ключ до къщата“, а ние даваме инструмент за проверка „на джобовете“ на влизащия в къщата, включително на контекстно ниво, каза Финдън. VPN решенията могат да осигурят и силна автентификация (например чрез интеграция с токъни на Vasco Security, които се използват във фонов режим).

Предлаганият метод за софтуерна контейнеризация на мобилните телефони предоставя защитена среда, в която всичко е криптирано, трафикът е криптирано, а данните не могат да бъдат ползвани извън тази затворена кутия. „По този начин потребителят лесно може да раздели личния си живот от служебния, ползвайки един и същи лаптоп или таблет“, поясни Финдън.

 

Първото цифрово убийство ще стане тази година

Цифровизацията е мъртва, да живее защитената цифровизация. Това заяви Андерс Стрьомбърг от шведската компания Advenica, реализираща криптирането от военен клас. „Трябва да знаете какво с кого споделяте като информация, каза той. - В Швеция дигитализираме всичко - коли, търговия. Наскоро правителството ни осигури 8 млн евро на малките и средни предприятия МСП за дигитализация на техния бизнес. Всичко става свързано, това не може да се спре, то е нужно и в бизнеса, и в живота. Но именно заради това трябва да поставим като основна задача и безопасността – нещата общуват с нас и могат да ни убият. Тонове оборудване ще управлява нашия живот, така че трябва да помислим за физическата сигурност, не само за ИТ.

Освен фишинг атаки, все по-често се срещат т.нар. Whaling атаки, или фалшиво писмо от шефът на фирмата до финансовия отдел. Днес в шведските фирми има поне по едно такова фалшиво писмо на ден, каза Стрьомбърг. Средното присъствие на зловреден код е 229 дни, а 67% от атаките са открити извън организацията. Все по-често хакери прихващат медицински устройства. Philips обяви наскоро, че първото убийство чрез отдалечено медицинско устройство ще стане тази година, добави той.

Дигитализацията изисква интелигентна информационна сигурност. „В исторически план винаги сме се фокусирали върху лошите. В новата цифрова ера трябва да се фокусираме първо върху добрите, трябва да преминем от изолация към интеграция. Системите на компанията помагат за създаването на правила какво с кого се обменя, за да действа ефективно, както и съответствие с различни регулаторни изисквания – на правителството, на бизнеса, на ЕС.

Опит на компанията в защитата на военно оборудване може да се ползва в транспортни и енергийни компании, добави Стрьомберг.

 

Кибер обирите са на мода

Rohde & Schwarz е още една компания партньор на DSC с фокус върху защитата на военни и правителствени организации. „От 1995 г. обирът на банки в света е спаднал с 80%, а Кибер престъпленията са все по-атрактивен бизнес модел, каза Волкер Макс, регионален мениджър продажби в Rohde & Schwarz.

 Волкер Макс, регионален мениджър продажби в Rohde & Schwarz.

Германската федерална полиция сравнява размерите на кибер престъпността с тази на наркотрафикантите. Втората голяма заплаха са индустриалните икономически и правителствени шпионажи. На трето място са вредите от „приятелски“ компютри, или т.нар. „косвени жертви“ на кибер атаките. „В Германия се преинсталират над 1000 компютри на месец, като 75% от зловредните инфекции преминават през уеб браузърен достъп, а само 14% минават през е-поща“, допълни Макс.

R&S на практика изкупува бизнеса с ИТ сигурност на АНТ/ Bosch, Siemens, iPoque, Adyton и Sirrix, като целта ни да създадем европейски доставчик на кибер сигурност, каза Волкер Макс. Фокусирали сме се върху военни, правителство, имаме сертификат за НАТО и не сме насочени към потребителския пазар“, допълни той. Продуктовото портфолио на Rohde & Schwarz включва 5 продуктови линии –

  1. Криптирана опорна мрежа
  2. Защитени стени от ново поколение NGFW и UTM устройства със задълбочена проверка на пакети
  3. Защитена крайна точка – чрез браузър във виртуална среда, критпиране на целия диск, защитени компютри и мобилни устройства. „Можете да превключвате между различни прозорци за е-писма и за браузването, като за всеки прозорец потребителят има различни права. Защитата става автоматично. 
  4. Tap proof комуникации и Fax криптиране, но фокусът е върху мобилни устройства.
  5. Доверено управление – CA, PKI, HSMs, крипто управление, конфигуриране, разгръщане на фърмуер.
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас