Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
24 окт
2016
 
 

Телекомът AT&T предлага $85 млрд. за медийния гигант Time Warner

2087 прочитания

Американската телекомуникационна компания AT&T обяви, че планира да придобие медийния гигант Time Warner за 85,4 млрд. долара. Потенциалната сделка отразява продължаващата тенденция по консолидиране на организациите в сегмента на комуникациите и медиите.

Обединението на двете компании ще събере на едно място медийното съдържание на Time Warner, която разполага и с филмово студио, с мрежата за разпространение на мобилни услуги, широколентов интернет достъп и телевизия на AT&T, която разполага с абонати в САЩ, Мексико и Латинска Америка.

Прочетете още: Verizon купува Yahoo за $4,8 млрд.

Половината от споменатата сума ще бъде с изплатена налични средства, а останалата част – в акции. Акционерите в Time Warner ще получат общо 107,50 долара за дял – 53,75 долара кеш и 53,75 долара в акции.

Очаква се сделката да бъде приключена до края на 2017 г. Тя предстои да бъде одобрена от акционерите на Time Warner и от Министерството на правосъдието на САЩ. Според AT&T е възможно да бъде потърсено и одобрение от страна на Федералната комисия за комуникации, ще е налице трансфер на лицензи, раздавани от агенцията.

През юли миналата година AT&T придоби DirecTV, с което се превърна в най-големият доставчик на платени телевизионни услуги в САЩ.

Сделката е част от продължаващото окрупняване в сектора на медиите и комуникациите, породено от стремежа на телекомите да разширяват бизнес модела си с нови източници на приходи. Пак в САЩ през 2011 г. Comcast придоби от General Electric 51% от NBC Universal. Verizon пък закупи редица медийни сайтове и увеличи онлайн присъствието си с поглъщането на AOL, а през тази година предложи 4,8 млрд. долара за основния бизнес на Yahoo.

Според AT&T сделката ще позволи на компанията да се превърне в първия доставчик на мобилни услуги, който ще може да се конкурира с „кабелните“ доставчици в национален мащаб. Потенциалното сливане обаче предизвика и коментари, че представлява прекалено висока концентрация на медийна власт в ръцете на твърде ограничен кръг от хора.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас