Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
22 окт
2016
 
 

Колите на Tesla ще са оборудвани за самоуправление, но то е изключено

Всички електромобили на Tesla, включително Model S и Model X, ще разполагат с новия хардуер.

3513 прочитания

Колите на Tesla Motors ще бъдат снабдени с нов хардуер за самоуправление, като по този начин получи преднина пред технологични конкуренти като Google и автомобилни производители като Ford, които също правят заявки за пазара на автономни коли.

Всички електромобили на Tesla, включително Model S и Model X, ще разполагат с новия хардуер

Колите Model S и Model X с вграден хардуер вече са качени на производствените линии и потребителите ще могат да си купят, каза Tesla в сряда. Но функциите, осигурени от новия хардуер, ще бъдат задействани по-късно чрез безжични обновявания и то след тестване на „милиони мили шофиране в реални пътни условия“, добави Tesla.

Прочетете още: Не технологията, хората не са готови за автономните коли

Компанията очевидно не иска да рискува след двата смъртни случая, в които участваха коли на Tesla в Китай и Флорида, повдигайки въпроси относно готовността на автономната технология. При инцидента във Флорида бе потвърдено, че технологията Tesla Autopilot за подпомагане на шофьора е била активирана, докато за инцидента в Китай Tesla каза, че няма достатъчно данни, за да се установи дали технологията е била задействана.

Оттогава компанията надгради своята технология Autopilot, добавяйки радар като основен контролен датчик. Радарър бе добавен във всички коли Tesla през октомври 2014 г. като част от хардуерния пакет Autopilot, но бе използван само като допълнителен сензор към основната камера и системата за обработка на изображения, каза Tesla.

Елън Мъск, СЕО на компанията, обяви пред репортери в сряда, че имат нужда от известно време в бъдеще, за да завършат валидирането на софтуера и получаването на нужното одобрение от регулатора, написа в. Wall Street Journal.

Компанията каза още, че всички коли, включително Model 3, произведени в нейната фабрика, ще имат хардуера, нужен за напълно самостоятелно шофиране при „ниво на безопасност, много по-високо от това на човек шофьор.“ Възможността за напълно самостоятелно шофиране би „класирало“ колата на ниво 5 по скалата на SAE International, описващо кола, която не се нуждае от човешка намеса за управляващи задачи като завиване, спиране, ускоряване и следене на колата и пътя, както и определяне на дестинации и междинни точки.

Компанията е оборудвала своите коли с 8 камери, предоставящи 360-градусова видимост около колата в обхват до 250 метра, 12 обновени ултразвукови сензора, допълващи тази видимост чрез засичане на твърди и меки обекти на почти двойно по-голямо разстояние от предишната система, както и радар, сканиращ напред, който използва резервна дължина на вълната, за да „вижда“ при силен дъжд, мъгла, прах и дори пред предна кола, написа Tesla в блога си.

Данните ще бъдат обработвани от невронна мрежа, която работи с вградения компютър, а тойи е 40 пъти по-мощен от предишното поколение компютри на Tesla. И докато компанията тества новите коли за безопасност и съответствие с изискванията, колите временно ще бъдат лишени от някои функции, които са налични в Tesla с хардуера Autopilot от първо поколение.

Сред тях са стандартни функции за безопасност като автоматично спиране при спешни случаи, предупреждение за сблъсък, запазване на движението в пътната лента и активен круиз контрол. „Когато тези функции бъдат одобрени и валидирани стабилно, ще ги разрешим „по въздуха“ заедно с бързо разрастващ се набор от изцяло нови функции“, коментират от компанията.

Мъск каза още, че неговата цел е да демонстрира кла, която ще пътува в напълно автономен режим от Лос Анджелис до Ню Йорк до края тази година.

Другите автомобилни производители преследват подобни цели. Ford каза през август, че смята да разполага с голям брой напълно автономни коли в търговски операции за таксиметрови услуги или споделени пътувания до 2021 г. Uber започна да тества в Питсбърг, Пенсилвания, самоуправляваща се таксиметрова услуга, а конкурентът Lyft работи съвместно с General Motors за разработката на мрежа от автономни автомобили.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас