Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
26 сеп
2016
 
 

Volvo Buses пуска система за проследяване на пешеходци и велосипедисти

2637 прочитания

Volvo Buses предприе стъпки за намаляване на смъртните случаи вследствие на инциденти на пътя, които достигат 1,25 милиона годишно, като разработи система за проследяване на пешеходци и велосипедисти (Pedestrian and Cyclist Detection System - PCDS), която според производителя на моторни превозни средства е уникална за автобусната индустрия.

Пусната официално по време на водещото международно търговско изложение за мобилност, транспорт и логистика IAA в Хановер, което се провежда то 22 до 29 септември, системата ще бъде въведена във „флотилията“ от европейски автобуси на Volvo през 2017 г. 

Прочетете още: Volvo и Autoliv създават софтуерна фирма за автономни коли

“Инцидентите с участието на автобуси и незащитени пешеходци се случват рядко, но когато настъпят, последствията могат да бъдат много сериозни. За да сведат рисковете до минимум, е важно шофьорите и всеки, който се движи в обсега на автобусите – например на спирките и пешеходните пътеки – да обръща голямо внимание на трафика. В този контекст системата за проследяване на пешеходци и велосипедисти предлага изключителна подкрепа“, твърди Петер Даниелсон, директор „Характеристики и безопасност на превозното средство“ във Volvo Buses. 

Новата система PCDS непрекъснато следи околността край автобуса, като използва камера. Когато системата забележи незащитени пешеходци в близост до автобуса, тя предава звук, за да предупреди останалите хора на пътя, че превозното средство приближава. Същевременно, шофьорът бива известен чрез звукови и светлинни сигнали вътре в автобуса. Ако има надвиснал риск от инцидент, клаксонът на автобуса се активира. 

“Няколко от компонентите в нашата система са основани на същата изпитана и изпробвана технология, която е налична в много коли. Но ние сме единственият производител на моторни превозни средства, който предлага решение, сигнализиращо едновременно шофьора и незащитения пешеходец”, заяви Петер Даниелсон. 

Въвеждането на тази нова предупредителна система е част от кампанията на Volvo Buses за електромобилност. С увеличаването на дела на електрическите превозни средства в градския трафик, вредните отработени газове и шумът от работата на двигателите ще започнат да изчезват. В същото време обаче е важно да се елиминират всякакви рискове, които могат да се появят, когато превозните средства в градската среда работят по-безшумно. 

“Автобусът може да бъде чут – но без да бъде разрушителен. Ние решихме този проблем, като създадохме изкуствен фонов звук с честотен обхват, който не се възприема като разрушителен. Например, той не прониква в прозорците с троен стъклопакет, за разлика от нискочестотния звук, произвеждан от дизеловите двигатели”, обясни Петер Даниелсон.

Тази есен, новата система ще започне да работи в „полеви“ тестове по маршрут 55 в Гьотеборг, Швеция. На изложението IAA новата система ще бъде представена пред широката общественост наред с няколко други нововъведения на Volvo за сигурност, като динамичният волан (Volvo Dynamic Steering), предупреждение за сблъсък и аварийно спиране (Collision Warning and Emergency Braking) и подкрепа за придвижване в рамките на платното (Lane Keeping Support).

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас