“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  ƒискусии  •   ариерна зона  •  —ъбити€
COMPUTERWORLD | »нтернет
30 авг
2016
 
 

—ериозен ръст на родните картодържатели, които плащат през »нтернет

Ѕро€т на хората, които избират да пазаруват от български онлайн магазини, се е увеличил.

2351 прочитани€

«а последните две години бро€т на българските картодържатели, които ползват »нтернет за пазаруване или извършване на електронни плащани€ поне веднъж месечно, се е увеличил значително. ƒокато през 2014 г. само 35% от анкетираните са отговорили, че извършват плащани€ и пазаруват онлайн веднъж месечно или по-често, то през 2016 г. техни€т д€л е вече 58%. “ова показват резултатите от изследването MasterIndex, проведено от глобалната платежна и технологична компани€ Mastercard сред активни български картодържатели за четвърта поредна година.

—поред проучването Masterindex през 2016 г. бро€т на хората, които избират да пазаруват от български онлайн магазини, се е увеличил с около 15%

«аедно с увеличаването на честотата на пазаруването онлайн, Mastercard съобщава и за значителна пром€на в отношението на потребителите към местните търговци и тези, които предлагат гол€мо разнообразие от стоки на достъпни цени в сайтовете си за онлайн пазаруване.

ѕрочетете още: Ѕанка ƒ—  и MasterCard с кампани€ за картодържатели

—поред проучването Masterindex през 2016 г. бро€т на хората, които избират да пазаруват от български онлайн магазини, се е увеличил с около 15%. 35% от участниците в тазгодишното проучване сподел€т, че предпочитат местни търговци, като за сравнение през 2015 г. техни€т д€л е бил 21%. Ќ€кои от основните фактори, които оказват вли€ние върху поведението на потребителите и могат да бъдат причина те да прав€т повторна покупка в даден онлайн магазин, са по-добрите услови€ и оферти (71%), както и безплатната доставка (36%). ¬ъпреки това, се оказва, че потребителите имат много разнообразни нужди и очаквани€ за това, с което се срещат по време на онлайн пазаруване.

ƒокладите на ≈вропейската фондаци€ за електронна търгови€ (European Ecommerce Foundation) през 2015 г. показват, че

Ѕългари€ се класира на 8-мо м€сто в ≈вропа сред страните с най-висок ръст на електронната търгови€ на дребно.

ќбщи€т обмен на електронни покупки в Ѕългари€ за 2015 г. се оцен€ва на около 300 милиона евро, общи€т пазар в ≈вропа възлиза на около 455 милиарда евро. ѕо данни на Mastercard онлайн плащани€та в ÷ентрална и »зточна ≈вропа се увеличават вс€ка година с 45% средно за брой транзакции и 32% средно за обем. «а Ѕългари€ тези числа са съответно 59,5% и 42,4%, което постав€ страната ни в челните места по темп на растежа на онлайн търгови€та. ƒанните доказват, че търговците, които завис€т само от традиционните магазини или споделените платформи (например, сайтове за колективно пазаруване), тр€бва да обмисл€т интегрирането на решени€ за електронна търгови€ в съчетание с техни€ традиционен бизнес модел. —поред MasterIndex през 2016 г. 13% по-малко от анкетираните участници посочват платформите за колективно пазаруване като предпочитано м€сто в сравнение с 2015 г. (от 33% през 2015 г. до 20% през 2016 г.).

„ѕредлагането на дигитални платформи за търгови€ е от изключителна важност за конкурентоспособността на всеки бизнес в днешно време. јко търговците се фокусират предимно върху традиционните си канали, рискуват да се отдалечат от своите потребители и да пропуснат възможности за допълнителни приходи. ƒнес вс€ко устройство има връзка с »нтернет, а потребителите искат да пазаруват, където и когато пожела€т, при това от н€колко устройства“ – казва ¬ан€ ћанова, регионален мениджър за Mаstercard за Ѕългари€ и ћакедони€.

Ќј…-Ќќ¬» Ќј…-„≈“≈Ќ» ѕ–≈ѕќ–Џ„јЌ»

—лайдшоу
»Ќ“≈–¬ё
–ей ќТ‘аръл, VMware: —ветът на облаците ще е хибриден–ей ќТ‘аръл, VMware: —ветът на облаците ще е хибриден

“ехнически€т директор на компани€та е уверен, че публичните услуги н€ма да замен€т собствените сървъри.

ѕ–»Ћќ∆≈Ќ»я
јЌ ≈“ј

 акво мислите за FireFox OS?

»нформаци€ за ¬ас