Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Софтуер
29 авг
2016
 
 

Ръст в популярността на решенията за управление на бизнес процеси

3333 прочитания
Страница 1 от 3

Управлението на бизнес процеси (Business Process Management – BPM) не е нещо ново за никого. Бизнес процесите като кръвоносни съдове проникват във всички звена на компанията, доставяйки необходимите компоненти за поддържане работата на нейните ежедневни активности. По всяко едно време те биват следвани, дори ако потребителите не знаят за тяхното съществуване.

Все повече организации осъзнават, че подобряването на тази област от тяхната вътрешна дейност може да доведе до очевидни резултати. Ефективното наблюдение и изпълняване на бизнес процесите увеличава възможността за постигане на обещаваните подобрения при ефективността и спестяването на средства.

Източник: Freeimages.com

Прочетете още: Предвиждащите анализи се нуждаят от нова инфраструктура

Управлението на процеси често не получава същото признание, на което се радват други бизнес практики, но същевременно правилните BPM политики биха могли да са от изключителна важност за много организации за постигане на максимални нива на производителност, ефективност и гъвкавост, като всичко това влияе пряко върху пазарния успех. Тази област е от особена важност за компаниите, работещи в областта на софтуера, информационните технологии и услугите.

През последните години сферата на BPM софтуера стана свидетел на навлизането на няколко нови парадигми, като мобилните технологии, облачните изчисления, увеличаващите се възможности за автоматизация и др. Крайният резултат на всичко това е ускоряването на самите бизнес процеси. Същевременно едно от основните изисквания на съвременната бизнес среда към играчите в нея е възможността за бърза адаптация и намиране на нови начини за извличане на полза от постоянно променящите се бизнес условия. Към предимствата на съвременната епоха може да се отнесат разширените възможности за централизация на данните и произлизащия от това потенциал по отношение на анализирането на все повече източници на информация. Това изисква от компаниите не само да подобряват ефективността на бизнес процесите, но и започва да ги кара да поглеждат в посока реализиране на възможности за автоматично взимане на решения.

Безкрайният цикъл

Подобряването на бизнес процесите вътре в предприятията позволява откриване на нови връзки, възможности за съвместна работа и т.н., като крайната цел е подобряване на общата оперативна ефективност. Разбира се, това не е еднократен процес, като внасянето на подобрения в дадена област разкрива слабости или възможности за оптимизация другаде. Динамичната бизнес среда също налага внасянето на корекции и именно затова често, когато стане дума за разработка на бизнес процеси, се появява познатата графика на безкрайния цикъл по проектиране, моделиране, изпълнение, наблюдение и оптимизация на процесите.

Според доклад на канадската консултантска компания Technology Evaluation Centers (TEC) поради агресивната промяна във фокуса на софтуерната индустрия много компании са занижили приоритетите и очакванията си по отношение на подобряването на бизнес процеси. Вместо това по-голямо внимание се насочва към новите технологични парадигми като анализите на данни или увеличаване ефективността при работата с клиенти (CRM) и др.

Разбира се, няма спор в това, че важността на споменатите инструменти е огромна. Това обаче не отменя необходимостта от развитие на бизнес процесите. Дори нещо повече – често подобни дейности се оказват задължително условие при инициативи за подобряване на различни аспекти на бизнеса. Може да се заключи, че управлението на процеси е все по-важно за внедряване на нови практики и технологии и служи за отправна точка за провеждане на анализи.

1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас