Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Преносими компютри
25 авг
2016
 
 

Ултра-тънки и хибридни ноутбуци раздвижват пазара в Западна Европа

3403 прочитания, 0 коментара

Доставките на ултра-тънки ноутбуци и устройствата с отделящи се екрани (и превръщащи се в таблети) са отбелязали ръст в Западна Европа със съответно 8,6% и 192,3% през второто тримесечие на 2016 г. съобщи IDC. Един от всеки пет доставени персонални компютъра попада в една от споменатите категории, както в потребителския, така и в професионалния сегмент. Анализаторите отбелязват доброто представяне на категориите на фона продължаващия спад на пазара на компютри, който през споменатия период е бил -1,6% спрямо 2015 г. При вземане предвид и резултатите на таблетите общият спад е -3,4%.

Ултра-тънките ноутбуци представляват 28,5% от всичко доставени лаптопи през второто тримесечие на 2016-а, след като година по-рано техният дял е бил 27 на сто. По-голямата част от този ръст е благодарение на потребителския сегмент, като търсенето на такива устройства се е увеличило с 20,5%. Професионалният сегмент, където водещ фактор е цената, продължава да е ориентиран към традиционните решения и ръстът на ултра-тънките ноутбуци е едва 0,7%.

Прочетете още: Намалява свиването на пазара на персонални компютри

При устройствата с отделящи се екрани екрани ръстът на продажбите в Западна Европа е от 0,5 млн. бр. през второто тримесечие на 2015-а до 1,6 млн. през аналогичния период на настоящата година. За сравнение спадът в продажбите на обикновените таблети за същия период е 6%. Според IDC тази категория е търсена както в потребителския, така и в професионалния сегмент. От там обаче подчертават, че мотивите на двата типа клиенти се различават. Интересът в посока устройства с отделящи се екрани в комерсиалния сегмент е генериран от големия избор от премиум устройства и фактът, че те в редица случаи се оказват оптимално решение за работа. Въпреки, че възприемането им е далеч от масово, те най-често се търсят за определени вертикали или от топ мениджъри. Обикновените потребители пък търсят предимно устройства от начален клас с размер на екрана 9-10 инча.

Според IDC и двете категории помагат на операционната система Windows да възвърне част от позициите си на комбинирания пазар на компютри и таблети. Продуктите на Microsoft са водещи по този показател с 44,8% дял. На втора позиция е Google с Android и Chrome OS с 42,1%. На трето място е Apple, като нейните OS X и iOS са с общ дял от 13 на сто.

Тенденции при операционните системи при компютрите и таблетите през 2016Q2

Операционна система
Доставки през 2015Q2 (хил.бр.) Доставки през 2016Q2 (хил.бр.) Дял от доставките през 2015Q2 (%) Дял от доставките през 2016Q2 (%) Ръст на дяла 2015Q2 / 2016Q2 (%)

Windows

10319

10437

41,6

44,8

1,1

Android / Chrome OS

11034

9810

44,5

42,1

-11,1

OS X / iOS

3416

3032

13,8

13,0

-11,2

Други

13

19

0,1

0,1

52,9

Общо

24781

23299

100,0

100,0

-6,0

Източник: IDC, август 2016 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас