Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
25 авг
2016
 
 

Delphi и Mobileye ще имат през 2019 г. самоуправляваща се система

Модулът на двете компании ще позволи на автомобилните производители да ускорят проникването на технологията за автономни коли на пазара.

6156 прочитания

Доставчиците на автомобилни технологии Delphi Automotive и Mobileye обявиха партньорство за съвместна разработка на първата напълно автономна управляваща система за автомобилни производители.

Новината се съобщава само седмица след като Ford разкри, че ще произведе флотилия от самоуправляващи се превозни средства без волан, педали за спирачки и за ускоряване, които ще са предназначени за споделени и таксиметрови услуги.

За разлика от автономната визия на Ford Delphi и Mobileye планират да произведат модул за самоуправление, който автомобилните производители бързо да интегрират в своите серийни коли. Този модул ще включва волан и педали, давайки възможност на шофьорите да поемат управление на колата, когато е необходимо.

Прочетете още: BMW, Intel и Mobileye ще правят автономна кола до 2021

Автономното самоуправление на Delphi и Mobileye

Компаниите планират да демонстрират своята платформа „Central Sensing Localization and Planning“ (CSLP) за самоуправляващи се коли в градски условия и при магистрали по време на изложението CES през януари 2017 г. в Лас Вегас. Те планират да започнат производството през 2019 г.

Delphi, която е доставчик на автомобилната индустрия части и услуги за над $17 милиарда годишно, и Mobileye, доставчик на картографски системи в реално време, заявиха, че тяхната система ще покрива горните две нива на автоматизация (ниво 4 и ниво 5) на Международната общност на автомобилните инженери (Society of Automotive Engineers International), базирана в САЩ организация за индустриални стандарти.

SAE създаде 6 категории за автономно шофиране, като ниво 0 е за коли без никаква автоматизация, а ниво 5 е за напълно автономна кола, която контролира всички аспекти на управлението, изпълнявани досега от човека.

Подробна графика на нивата на автоматизация, описани от SAE

SAE Level 3 представлява близка цел за автомобилната индустрия, включително за Ford. С етикет от SAE „автоматизация под условие“, Level 3 дава възможност за всички аспекти на динамично шофиране, като автоматично завиване, каране в същата лента, адаптивен круиз контрол и др., но се очаква шофьорът да поеме веднага контрола над превозното средство, ако бъде посъветват за това от системата ADAS (Advanced driver assistance system).

Delphi и Mobileye заявиха, че техният продукт CSLP ще намали времето за излизане на пазара на цялостна технология за автономно шофиране.

„Взаимодействието между Mobileye и Delphi започна през 2002 г. с внедряването на една от най-модерните за времето си системи за активна безопасност. Нашата дългогодишна съвместна работа е ключова за успеха на тази амбициозна инициатива, каза Амнън Шашуа, председател и главен технически директор на Mobileye. - Нашето партньорство с Delphi ще намали времето за излизане на пазара и ще помогне на потребителите да внедрят автоматизация ниво 4/5 без да правят огромни капиталови инвестиции, което ще им даде невероятно предимство.“

Технологията за автономно шофиране ще бъде базирана на мултидомейн контролера на Delphi и ще включва системата в еди чип (SoC) EyeQ 4/5 на Mobileye, в която има модул за обработка на сигнали от автомобилните датчици и нейната система Road Experience Management (REM), която ще се ползва за картографиране в реално време и локализиране на колата.

Delphi ще вгради софтуерни алгоритми за автономно шофиране, придобити след поглъщането на Ottomatika, компания, отделила се от Университета Carnegie Mellon, която създава софтуер, използван от Delphi в нейната технология за модерни мрежи от датчици в автономните превозни средства.

Системата за самоуправление ще включва и мултидомейн контролера MDC на Delphi и пълен пакет от камера, радар и LiDAR. LiDAR (от light detection and ranging ), рисува тримерна картина, която автомобилният компютър ползва за навигация и избягване на препятствия.

И двете компаниите ще разработват ново поколение „правила за шофиране, подобно на човешкото“, или изкуствен интелект, способен да определи начина на реакция и адаптиране към разнообразни сценарии на пътя.

„Този модул комбинира моделирането на шофьорско поведение на Ottomatika с методологията на Mobileye за задълбочено научаване, така че да се развият шофьорски умения, нужни при взаимодействието с други шофьори и пешеходци в сложната градска среда“, обясняват от компаниите.

Delphi и Mobileye далеч не са единствените компании, които разработват системи за автономно шофиране.

Преди дни Volvo Cars подписа договор с Uber за разработката на ново поколение коли с автономно управление. Uber обяви още, че първият й автопарк от полусамостоятелни коли Volvo X90 SUV ще излязат по улиците на Питсбърг до края на тази година.

General Motors си сътрудничи с Lyft за разработката на автономен Chevy Bolt, а Fiat Chrysler Automobiles предоставя на Alphabet (Google) коли за нейното поделение за самоуправляващи се автомобили.

Mobileye обяви и други партньорства за технология за автономно шофиране с BMW и с Intel, които да създадат заедно самоуправляващи се коли до 2021 г.

Computerworld

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас