Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
20 авг
2016
 
 

Не технологията, хората не са готови за автономните коли

Tesla Autopilot 2.0 ще излезе до края на тази година

4419 прочитания
Страница 4 от 4

Системи ADAS като функцията Tesla Autosteer могат да настроят ъгъла на завиване и скоростта на движение, за да определят подходящата маневра, Tesla настоява всички шофьори да държат ръцете си на волана, за да могат да реагират при неочаквани ситуации.

„Когато шофьорите активират Autopilot, полето за потвърждение обяснява (наред с други неща), че Autopilot е „помощна функция, която изисква от вас да държите ръцете си на волана през цялото време“," и че „трябва да запазите контрола върху вашето превозно средство и и отговорността за управлението му е ваша“, докато използвате функцията“, написа Tesla в блога си.

Въпреки тези предупреждение от Tesla само дни след обновяването на Autopilot през мобилна връзка се появиха купища видео файлове в YouTube и други сайтове, показващи шофьори, които свалят ръцете си от волана на своя Tesla Model S. При един необясним акт на глупост един шофьор се прехвърли на задната седалка на колата си, за да демонстрира доверието си в технологията за автономно шофиране.

В светлината на подобни видео файлове и след пускането на Autopilot през миналата година Мъск каза, че ще постави повече ограничения върху начините, по които може да се ползва технологията.

Според редица медийни публикации се очаква Tesla да пусне Autopilot 2.0 до края на тази година, базирана на данните от бета версията. В отговор на запитване на Computerworld за възможното надграждане на Autopilot, Tesla заяви, че „не коментира слухове“.

Подобно на Tesla повечето големи автомобилни производители, адаптиращи функции за автономно шофиране, ще разчитат на системи ADAS или „ангели пазачи“, които ще се обучават с времето, заяви пред репортери Гил Прат, шеф на Toyota Research Institute. Той добави, че всяка година в САЩ има над 30 000 жертви на ПТП. Този брой изглежда голям, но като цяло шофьорите в САЩ се справят добре при избягване на катастрофи.

Така че вместо да изземваме волана от ръцете на шофьорите, както предполага една напълно автономна кола, автопроизводителите би трябвало да се фокусират върху ADAS и това да е целта през следващите години, каза още Прат. Tesla обаче твърди, че ще има напълно автономна кола през 2018 г.

И Tesla не е единствената. Почти всеки голям производител е обявил планове за напълно автономни коли. BMW например заяви, че планира да произведе през 2021 г. напълно автономна кола, наречена iNEXT, която ще е подходяща и за градски улици, и за магистрали.

Може да се каже обаче, че Tesla разви пакета за ADAS доста повече от всеки друг, като тази стратегия бе защитена от Мъск в блога на компанията.

Мъск посочи инцидента с Браун като първото познато произшествие с фатален край при над 130 милиона мили, изминати от колите на Tesla, в които е била активирана функцията Autopilot. Мъск сравни статистиката с една жертва на всеки 60 млн. мили, изминати в целия свят. Според изчисленията на Мъск Autopilot е с поне 50% по-безопасна от колите, които не я използват.

Въпреки че Autopilot може да направи колата по-безопасна, това може да се окаже област на „плаващи пясъци“ за шофьора. Хората ще останат верни на себе си и ще тестват границите на технологията, дори да излагат себе си или други на риск.

Може би системите ADAS се нуждаят от още едно подобрение – сензорен волан, който гарантира, че шофьорите държат ръцете си на волана през цялото време. Или може би вътрешна камера, която да определя дали шофьорът извършва небезопасна дейност и колата автоматично да го подкани да се заеме с шофирането.

По един или друг начин подобренията на безопасното движение би трябвало ще гарантират, че шофьорите не могат да злоупотребяват с ADAS, а в същото време ще им позволят да запазят контрол върху колата си.

Computerworld

1234
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас