Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
20 авг
2016
 
 

Не технологията, хората не са готови за автономните коли

Tesla Autopilot 2.0 ще излезе до края на тази година

4424 прочитания
Страница 3 от 4

Култът към Tesla и технологиите

Tesla разполага със свои фенове, които са издигнали в култ електромобилите си. Те възторжено обсъждат качествата и усъвършенстванията на телематиката, управлението, скоростта и автопилота на колата.

 Tesla Аutopilot

Собственик на Tesla Model S публикува видео, показващо как той ползва Autopilot в своя квартал всеки ден. Видеото показва шофьора, който правилно използва технологията известно време, държейки ръцете си на волана, но след това на магистралата го пуска.

Подобно на много други собственици на Tesla Model S Браун също е демонстрирал възможностите на Autopilot и е публикувал видео в социалните мрежи. По време на фаталната катастрофа, според шофьора на камиона, Браун е гледал филм за Хари Потър, но полицейските доклади не потвърдиха думите му, а Tesla заяви, че филми не могат да се гледат на централния инфоразвлекателен екран на колата.

Според публичните профили на Браун, той е бил влюбен в модерните технологии и ги е персонифицирал със своя Tesla Model S, когото наричал Tessy. Той дори е похвалил своя Autopilot заради избягване на потенциално произшествие на пътя в миналото. Във видео, публикувано от Браун в YouTube, той показва как неговият Model S е завил сам, за да избегне камион, пресякъл пътя му. Основателят на Tesla Илън Мъск препубликува това видео в своя Twitter акаунт като пример за способностите на Autopilot.

В изявление на семейство му се посочва, че Браун е бил главен EOD техник (специалист по обезвреждане на взривни вещества) във Военноморските сили на САЩ, както и предприемач. Той е бил член на елитната група на ВМС на САЩ Naval Special Warfare Development Group (NSWDG), позната и като SEAL Team Six.

Софтуерът Autopilot на Tesla все пак е пилотна програма. Тя не е предназначена за употреба във вид на технология за напълно автономно шофиране.

AutoPilot не е включена по подразбиране, а трябва да бъде задействана от шофьора, като при всяко включване изисква от него да потвърди желанието си.

Въпреки че адаптивния круиз контрол и автоматичното спиране са все по-широкоразпространени функции в новите коли, Tesla издигна на още по-високо ниво системи за усъвършенствана помощ при шофиране (ADAS), включително продължително самостоятелно управление и автоматична смяна на лентите на магистралата. Autopilot обаче не е напълно автономна. Това е бета версия на програма, чиято цел не е да измести шофирането. Данните от бета програмата се пращат обратно до Tesla, позволявайки на компанията да подобрява технологията.

В момента функциите на Tesla Autopilot включват автономна функционалност от второ ниво, според NHTSA. Администрацията на NHTSA е създала 5 нива за описване на автономната функционалност, като ниво 0 означава липса на каквито и да е функции, а ниво 4 е за кола, изцяло управляваща се самостоятелно.

Автономна кола на Nissan на Женевския автосалон

Nissan представи концептуална самоуправляваща се кола, базирана на електромобила Leaf, която успява да се движи и паркира самостоятелно.

Ниво 2 включва автоматизация на поне две основни контролни функции, създадени да работят в унисон, като адаптивен круиз контрол в комбинация с поддържане на движението в рамките на пътната лента. И въпреки че Tesla Autopilot отговаря само на критериите на NHTSA за ниво 2, някои собственици на Tesla ползват функцията, все едно е от ниво 4.

123 4
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас