Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
20 авг
2016
 
 

Не технологията, хората не са готови за автономните коли

Tesla Autopilot 2.0 ще излезе до края на тази година

4418 прочитания
Страница 2 от 4

Ако проблемите, с които се сблъскват роботите в екстремни среди са някакъв индикатор, то самоуправляващите се коли са много лоша идея, каза Дейвид Майндъл, автор на книгата „Нашите роботи и ние самите: Роботиката и митът за автономността“.

Майндъл, професор във Факултета по аеронавтика и астронавтика към Масачузетския технологичен институт (MIT), посочи космическата програма Аполо, която изпрати щатски астронавти на Луната 6 пъти. Луните мисии бяха планирани първоначално да са напълно автономни, като астронавтите трябваше да са пасивни пътници. След получената обратна връзка астронавтите управляваха повечето критични функции, включително кацанията на Луната.

Базирайки се на концепцията, разработена от професора по машинно инженерство от MIT Том Шеридан, Майндъл заяви в интервю за списанието на MIT Technology Review, че нивото на автоматизация във всеки отделен проект трябва да бъде оценен по скалата от 1 до 10, но по-високото ниво на автоматизация не означава по-големи шансове за успех.

„Цифровият компютър в Аполо им позволи да направят не толкова автоматизиран космически кораб, който бе близо до перфектното число 5, каза Майндъл пред Review. - Усъвършенстването на компютъра и на софтуера бе използване не за изместване на хората, а за да им се осигури по-голям контрол върху кацането.“

Като друг пример Майндъл цитира гражданските полети, които имат автоматизираните системи като автопилоти и автоприземяване, но екипажът все още трябва да е съставен от добре обучени пилоти, които да управляват тези системи и да вземат критични решения в реално време.

Майндъл казва, че е „разумно да се надяваме“, че автомобилите с автономни функции ще помогнат да се „намалят натоварването“ на шофьорите, но това ще става постепенно и на стъпки. Но цялостна автоматизация не е логичен край на автомобилната еволюция, смята той.

12 34
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас